Monday, July 12, 2004

"tanggal 31 bulan 8 57, merdeka merdeka, tetaplah merdeka, ia pasti menjadi sejarah" yer merdeka, aku dah rasa bahangnya kemerdekaan tahun nih. Tiap pagi aku membahang sejak 3 minggu nih. kalau biasa aku keluar rumah pukul 7.30 untuk hantar Arief dan ke opis, sekarang aku kena keluar pukul 7.00 untuk rutin yang sama. Sebab apa? sebab satu2nya jalan utama ke bandar ditutup, diaorang tengah korek jalan berturap tu, susun batu bata untuk Merdeka Parade nanti. 3 lane jadi 2 lane, pehtu lepas 50 meter ada traffic light plak.. abih camno tak jem. Aku terpaksalah ikut bypass nak ke opis... kata sampai 10/7... ni dah 12/7. Tapi aku tak pelik memandangkan aku dok kat negara terchenta nih.

Emak aku buat suprise visit. Terkejut badak aku dengar orang beri salam Sabtu lepas. Seperti pernah ku dengar suara itu... sekali bukak pintu tengok emak, abang, kakak ipar ngan adik aku datang. best giler aku hujung minggu lepas. Rupanya baru balik shopping baju ngan langsir kat Tangkak. Dapat sehelai eheh.. thanks emak. Semalam bawak mereka tour Kuantan, makan keropok, gi pantai etc... Arief suka sangatlah ada orang belai sepanjang masa. Malam Ahad pun tido ngan nenek dia. Masa menyusu jer ngan aku.

Minggu ni semua kuliah bermula, hectic weeks ahead... setiap hari kelas pukul 8.30 sampai 5.30. Tapi buat apa aku merungut, aku yang pilih kerja nih kan.

Aku pergi Giant, ada promosi. Beli rumah dapat hadiah misteri, menarik... bayar RM 100 je untuk booking... lagi menarik, yang lain semer pemaju settle. Aku tengok rumah semi-D harga 108 ribu. Mentang-mentang aku cuma pakai track bottom, t-shirt lusuh ngan sandal bata, promoter nih approach aku terus terangkan specs rumah harga 75 ribu. Kurang asam betul. Bukan aku nak cakap aku nih banyak duit.. tapi kenapa kita selalu nilai orang dengan pakaiannya? Tapi memang begitu selalunya kan. Aku tak heran. Lenkali aku kena pakai cam mak datin gi kenduri kawin.




No comments: