Monday, February 05, 2007

Hari ni rasa tak produktif langsung. Bawak kereta dari Klang pun macam malas je. Sebabnya esok dah nak ke PD untuk kursus dan terus sambung ke Kuantan minggu depan untuk urusan temuduga. 2 minggu la tak jenguk opis. Kepala aku dah terbayang tray 'in' yang penuh ngan memo dan surat dan dokumen untuk tindakan.

Call abang petang semalam, member tengah syok makan strawberry. Jeles aku huhuhu. Dia sampai di Cameron Highland untuk stage 3 Le Tour De Langkawi. Hari ni Gua Musang ke Kota Bharu. Alahai.. rindunya laaaaa...

Anak aku plak, hidung dah start berair balik. Malam tadi dah start batuk. Makanya hari ni kena jengah jugak la klinik untuk initial check up. Takmo la macam hari tu, sampai 3 session nebulizer. Kesian kat dia.

On a lighter note, potty training untuk teruna aku dah berjaya la kiranya. pakai diapers waktu nak tidur je. dah boleh kontrol la keinginan nak buang air tu, masa memula nakajar tu tereksiden la jugak sekali dua, lepas tu dia suka tahan kencing plak, dah nak terkeluar baru lari2 cari ibu. Sekarang dah ok. Dalam perjalanan pun boleh delay la sampai jumpa r&r ke, restoran ke, untuk selesaikan hajat. Aku selalu pesan kat dia masa dia dah nak lena tuh "abang budak pandai, ibu sayang abang, esok nak kencing bagitau ibu ke, nenek ke sebab abanag dah big boy" ampaknya berkesan. Sekarang dia pakai mamypoko pants atau diapers saiz xxl. Huggies xxl dah tak berapa selesa.

Rumah aku dah start sibuk untuk preparation wedding adik aku awal bulan 3 nih. Keliling rumah pun dah mula dibersihkan untuk pasang khemah dan sebagainya. Aku cuma jadi mandur ehehehe. Kerja aku kat creative department la. Aku outsourcekan jek hiasan2 semua tuh kat member yang uruskan perkahwinan aku dulu. Senang. Yang menarik mungkin sebab mak mertua aku offer diri nak masak gulai kawah kelantan. Something new la untuk kenduri berorientasikan tradisi jawa. Kita kan orang Malaysia kan...


Anugerah Bintang Popular

Tengok jugak malam tadi. Aku cukup tak berkenan dengan sesetengah artis ni, Macam masa anugerah artis nasyid popular, patut ke atas stage tu pakai sarung tangan "manala tau kena salam nanti" bengong sungguh! Penganjur pun satu, bagi la penyampai tu semua lelaki ke, atau dari industri nasyid jugak ke...

Ada jugak penyampai yang keras kajung, takde chemistry, atau lawak slapstik yang entah apa2. Aku suka masa Amy Mastura ngan Zainal Alam. Nampak natural.

Misya Omar meroyan atas pentas tu dah diagak. Cuak jek muka Jac masa Misya dok melorot kebawah ahahahaha, feeling la tuh agaknya.

Yang pakai seksi tak payah cakap la. Sendiri mau ingat la kan. Pasal pemenang, banyak yang aku jangka menang, memang menang pun. Popular bukan susah nak agak kan. Aku nak tunggu zaman bila nanti Mawi akan menang anugerah terbaik pulak.

Aku akan ke Port Dickson esok untuk satu kursus sampai hari Jumaat. Minggu depan ke Kuantan pulak untuk urusan temuduga. Jadi blog ni bersawanglah semula sepanjang aku takde kat opis.

No comments: