Thursday, March 08, 2007

Happy Birthday teruna Ibu

Dah selesai kenduri kawen adik aku Sabtu dan Ahad lepas. Aku menag nak war-warkan tapi tak boleh nak publish entry. Tajuk jer keluar. Entah kenapa aku tak tau. Penat menag tak dapat nak cakap la. sampai terlupa aku ni dah 33 minggu dah membawak perut. Sebelah malam baru terasa sakit2. Mujur ada personal tukang urut eheheh.. Ada beberapa gambar nak aku publish tapi macam tak boleh jek. Nanti la aku cuba

Anak aku dah 3 tahun. Kejap jer rasanya. Masih teringat peluk dia kali pertama dulu. Bela dia dari umur sehari sampai la sekarang ni. Aku tertinggal jugak saat-saat penting dia masa aku buat DPA dulu. But I have no regret. Seboleh-boleh aku habiskan quality time ngan dia. masih nak mintak dukung sekali sekala. Aku memang surrender la. Dengan berat 19 kilo tuh, mintak ampun la aku.

Memandangkan tahuan depan baru ada 29 Februari, birthday dia akan kami sambut sungguh-sungguh ahahahaha. Abang kandung aku siap plan nak sembelih kambing. Aku ikutkan jer. Aku plak nak buat/beli 4 biji kek represent 4 tahun birthday dia.Memang la boleh sambut 1 Mac tapi tetap tak sama ngan 29 Februari kan. My son is special in that sense.

Kalau cakap pasal milestones. Alhamdulillah setara ngan usia dia. Speech department plak sangat advance. Tak pelat langsung. Gila pada kereta, boleh kenal parts macam spoiler, bumper, ekzos, skirting, gear, memacam lagik la. Kalau beli kereta mainan mesti nak yang spoiler tinggi. Ayahnya layankan jek. Kena beli badan besi sebab anak aku ni suka jadi pomen. Habis semua nak dibukaknya.

"Ibu duduk sini" (tunjuk seat depan),
"abang duduk sini" (tunjuk seat pemandu)
"abis ayah duduk mana?" ayah dia tanya
"ayah duduk kat bonet la" ahahahahah

Aku tanya dia malam semalam

Aku : Sapa nama anak ibu?
Dia : abang.
Aku : abis Mifdzal Arief kat mana?
Dia : kat kampung dia la.
Aku : kampung kat mana?
Dia : kat Kuantan la
Aku : abis nama abang apa?
Dia : nama abang Mifdzal Arief la
Aku : kata kat kampung dia.
Dia : semalam dah balik dah rumah nenek
Aku : speechless

Doa aku semoga Muhammad Mifdzal Arief Mazlan membesar menjadi anak yang membahagiakan ibu dan ayahnya, yang boleh diharap memikul tanggungjawab sebagai anak. Doa aku semoga kami ibu dan bapanya berpeluang untuk melihat dia membesar menjadi orang yang berguna. Amin.

No comments: