Thursday, March 15, 2007

Tanpa kereta

Kancil aku masih di bengkel, hantar semula sebab bengkel tu repair ntah apa-apa. Makin teruk performance lepas accident harituh. Jumaat lepas aku try start dekat setengah jam tak boleh. Memang dah dekat seminggu camtuh, aku agak masalah altenator. Dah la pintu buat tak kemas, bateri sel kering aku ditukar ngan bateri biasa, hangen satu badan aku nih. dah la buat dengan claim insurans. memangla bukan insuran aku tapi buat la elok2 kan. Nyusahkan aku nak kerja, nak balik Klang bagai.
Jumaat lepas aku balik Klang naik ERL ke KL Sentral pastu sambung komuter ke Klang plak. Abang aku tak boleh nak amik sebab dia kat kampung dah. Dah la kena berdiri sepanjang perjalanan ke Klang tuh. hampeh sungguh attitude Malaysians ni kan. Bukan tak nampak perut aku yang dah memboyot nih. Memang betul sangat la iklan LRT tuh. Memang hampeh. Akibatnya 2 hari aku sakit kaki, bengkak kaki aku.
Minggu ni aku tumpang kawan ke ofis. Disebabkan dia opt WP 3 maka aku lewatla dekat setengah jam setiap hari. Aku WP 2, masuk pukul 8. Tak kisah la, janji aku datang pejabat. Tadi tepon bengkel tu balik, tengah buat pintu. Aku pun bagi la sedas dua. Biarkan, aku customer, laki akupun ada bengkel so jangan la nak perlekeh customer pompuan cam aku.
Tahniah pada MR, dah selamat lahirkan anak perempuan. Aku pun tinggal sebulan jek kalau ikut due. Da aku sekarang ni semoga Allah permudahkan proses kelahiran anak aku. Aku berdoa supaya dapat lahirkan anak aku secara normal macam Arief dulu. Aku berdoa jugak takde apa-apa komplikasi pada baby aku nanti.
barang2 baby pun baru sikit jer aku beli. Arief punya memang semua aku dah bagi kat orang. Abang tanya jugak kenapa aku bagi kat orang, aku jawab senang jek... bukan aku nak bersalin tiap2 tahun. Nak tunggu dapat anak kedua, baju2 tuh semua pun dah buruk sngat rasanya. Baik la aku sedekahkan pada yang lebih memerlukan daripada terperuk kat almari. Cuma barut baby aku simpan. In fact aku akan gunakan barut yang sama yang mak aku gunakan untuk abang sulung aku. Maknanya dah 34 tahun umur barut tuh.
Masa berpantang aku tak risau sebab mak aku memang bidan mengurut. Alhamdulilah. Mak pun dah tak ambil tempahan untuk bulan 4 ni, at least sampai 2 minggu lepas aku bersalin ehehehe.. her daughter comes first laaa. Bengkung yang aku pakai nanti pun jenis tradisional yang panjang berjela tuh la. Ikat yang hujung kat birai tingkap, aku pun pusing dan belit dari ujung sebelah sini. But I tell you memang kemas laaaa...best jek rasa perut. Pakai bedak param, pilis.
Dengan banyaknya kerja kat opis nih, tak sabo aku nak cuti bersalin eheheh.. tapi aku sure masa cuti bersalin nanti aku sure tak sabar nak masuk opis balik.

No comments: