Monday, March 26, 2007

Ralat

Terasa ralat bila
1. Patut pergi beronggeng ngan Kak Wani kat Alamanda Jumaat lepas tapi terpaksa kensel sebab pergi Jabatan Penerangan. Tak sempat nak sampai Putrajaya semula. Alahaiii.. bila lagi ada peluang ek..
2. Wedding member yang memang aku beriya2 nak pergi jatuh pada tarikh yang sah2 aku dah dalam pantang. Kirim hadiah jek la nampaknya.
3. Benda yang aku harap dah settle tak boleh settle disebabkan benda kecik yang boleh diselesaikan dalam masa 5 minit kalau manusia itu boleh berfikir.
Tapi aku happy sebab projek membeli belah merabak poket telah pun berjaya dilakukan dengan jayanya hari Sabtu lepas. Memang besar lubang kat poket kami suami isteri. Tapi takpe lah. Sementara ada duit. Ada sale kat Parkson Klang Parade. Baju baby memang murah yang amat. Aku pun memborong la kan.
Untuk teruna aku pun banyak jugak aku belikan baju kat Reject Shop. Tak.... bukan tak mampu nak beli.... sebab utamanya ialah saiz. Kalau aku beli saiz 4 atau 5 tahun untuk Arief, maka sampai ke lutut la labuh baju tu. Nampak macam baju pinjam plak. Baju untuk 3 tahun kat Reject Shop tu cantik je dia pakai. Ngam2 je ngan badan dia. Harga pun separuh dari jenama biasa bebudak. Material pun cantik. Aku tak pedulik la jenama ke hapa, janji pakai selesa and it's a good bargain. Mak low maintainance, anak2 kena la ikut sekali ehehehe...
Cakap pasal maintainance, sure ada yang biasanya habiskan duit untuk particular things kan. Kalau aku, memang aku sanggup berhabis untuk kasut dan sandal. Jaga kaki... kan kaki banyak saraf penting kan, nak bawak badan yang berat ni lagi huhuhu... jadi untuk Arief pun sama la. Aku tak kisah la beli sandal budak harga dekat RM100 asalkan dia pakai selesa. Mujur la hubby pun sama. Amiinnnn...
Maintainance cadar aku pun boleh tahan la. Aku memang suka kumpul cadar, comforter dan yang sewaktu dengannya. Hubby aku pun boleh fobia kalau aku sebut Aussino ahahahaha.. alaaa dia jugak yang sedap tidur memalam. Alah membeli menang memakai.
Lagi satu.. jam tangan. Beli bukan selalu kan. Jadi memang akan keluarkan sejumlah besar duit kalau nak beli. Setakat ni jam yang aku rasa berbaloi aku beli ialah Seiko kinetik untuk hantaran kahwin dulu. Besar gedabak warna biru. Pelik jer orang tengok hantaran masa tuh eehehehe.. lantak laaa aku nak pakai. Sampai sekarang elok lagik. Tapi pi kerja ni pakai la yang senonoh sikit ikut tuntutan keprofesionalan.
Hubby aku plak akan berhabis duit untuk basikal dia la. Pastu cermin mata hitam (both untuk santai dan cycling) dan seluar jeans. Aku rasa jeans dia lebih dari 20 pasang. Walaupun seluar bundle tapi sebab consider collective items jadi memang dia berhabis la. Aku tak kisah la... duit dia, dia yang penat cari biarla dia belanja ikut suka. Janji tanggungjawab pada aku dan anak2 dia tak lupa sudah.
Part baju harian ke, baju jenjalan ke, baju raya ke memang aku sekeluarga tak kisah. Janji boleh pakai dan selesa.
Korang camne?

No comments: