Thursday, March 01, 2007

Cerita lepas-lepas

Dah habis outstation. Aku cakap kat boss, dah tak mo pergi outstation lagi. Dah tak larat dah. Ini entry pasal cerita 2 minggu lepas.

Kat PD takde apa yang menarik pun. Macam biasalah kalau dah kursus ngan kengkawan satu batch memang havoc la. I did enjoy myself. Aku drive je ke sana. Kelas pagi sampai petang, sebelah malam rilek je kat balkoni hotel. Pukul 11.00 malam tengok Laporan Harian Le Tour de Langkawi. Nampak la muka abang sekali sekala dalam perdana hitam commisssaire 3.

Balik dari PD hari Jumaat. Sampai rumah terus bersilat membasuh baju dan berkemas untuk ke Kuantan plak. Memang la nak bertolak hari Isnin tapi sebab aku mengikut abang ke 2 stage terakhir perlumbaan makanya kena la pack awal. Hari Ahad bawak teruna aku tuh tidur kat Hotel Istana. Isnin balik Klang dan sebelah petang tu balik Kuantan.

Selasa sampai Jumaat menemuduga orang. Satu saranan aku pada calon, tolong la prepare 3 benda sebelum datang temuduga. Pengetahuan mengenai jawatan yang dipohon, isu semasa sedikit sebanyak dan resume tu tolong la yang terkini. Bukan print terus dari jobstreet dan yang sewaktu dengannya. gambar tu tolong la presentable sket. Patut ke pakai round neck t-shirt jek.

Sebelah petang dan malam memang habiskan dengan abang dan teruna kami jer. Puas la merayau carik makan kat bandar Kuantan tuh. Sementelah plak cuti Tahun baru Cina kan, lagi la seronok. Sempat jugak ke Jerantut menghadiri majlis perkahwinan kawan abang. Best friend abang pun balik bercuti. lagi la meriah.

Aku sempat jugak pergi tempat kerja lama, melawat kengkawan. Rasanya ni la kali terakhir aku balik Kuantan sebelum bersalin. Lepas nih rasanya raya la baru balik lagi. Hari Isnin (second day raya cina) aku balik Klang.

Kenduri Walimatul Urus Adik Aku

4/3 ni, hari Ahad, adik aku kawen. jemputla datang ke rumah pada yang berkesempatan. Aku mandur besar ehehehe. Urusan yang dipertanggungjawabkan pada aku pun dah selesai. Cuma urusan remeh temeh menyelesaikan cenderahati untuk tetamu, bunga telur yang masih tinggal. mak aku outsourcekan jer ke rumah anak2 saudara dia. Bijak mak aku.

Cuma yang aku rasa sikit terkilan, tak seorang pak sedara sebelah arwah ayah aku menjenguk muka bertanya khabar, progres kenduri. Bukan la aku nak sangat duit diorang tuh tapi sebagai pak sedara, yang anak sedaranya nak kawen, yang ayahnya dah takde ni, ada la effort nak menolong sedikit sebanyak kan. Tolong tengok tanya khabar pun aku dah cukup rasa seronok. Ni... hampeh! ada tak de esok la masa kenduri datang makan lepas tuh mintak bungkus untuk anak-anak dia.Camne aku nak hormat diorang? Sorry la.. respect needs to be earned!

valentines Day

Aku tak pernah sambut pun. Abang balik dari Le Tour De Langkawi bebaru ni, dia hulurkan pada aku satu bungkusan yang sangat cantik. Bila aku bukak, Ada perfume Essey Miyaki, dia beli kat Langkawi. Thanx abang. Wangi aku cakap kat dia. Rasa macam iklan Mawi ngan Sharifah Amani plak. Aku dapat jugak baju kotor satu beg untuk dibasuh ahahahaha

Birthday Abang

27/2 lepas birthday abangyang ke 33 tahun. Aku dah kering idea nak bagi apa. Rasanya semua benda aku dah bagi. Ada sampai esok jek untuk beli hadiah. Nak bagi apa ek? Seluar jeans ke? Aku tak mampu la nak beli seluar yang dia pakai. Susah2 aku sedia budget soh dia beli sendiri. Tak romantik plak gitu kan. Nanti lah..

Birthday Arief

Hari ni kalau ikut turutan hari memang birthday Arief. Tapi sebab dia lahir 29/2 makanya tak la best sangat nak menyambutnya kan. Anakaku dah 3 tahun. Alhamdulillah. Bila difikir-fikirkan macam tak percaya jer aku dah bela dia, jaga dia, didik dia selama 3 tahun ni. Ibu bukan ibu terbaik dalam dunia tapi InsyaAllah ibu akan jadi ibu terbaik buat Arief.

No comments: