Wednesday, April 26, 2006

banyak urusan

Tadi merayau serata alam menyelesaikan urusan rasmi, separa rasmi dan tak rasmi. Buruk aku menunggu kat satu bank ni, umat yang menunggu ramai tapi kaunter yang dibuka cuma dua.... sapa kata kaunter kerajaan jer tak effisien?

Aku sempat menghantar seorang budak sekolah ke PJH. Aku nak masuk ke parcel C masa budak tu sapa aku "makcik(?) masjid putra kat mana? Aku pun cakaplah kan lokasinya. Aku tanya, dia nak ke sana ke? Rupanya dia nak ke PJH. Punyalah jauh kalau berjalan kaki dari parcel C tuh. Aku pun pelik camne dia boleh sesat barat ke parcel C tuh, tengahari rembang pulak, kesian berpeluh2 muka confuse.

Aku pun suruh dia tunggu kejap, lepas aku selesaikan urusan kat parcel C tu, aku bawak dia pi minum pastu aku hantar dia ke PJH. Aku dok terpikir kalaulah itu anak aku, aku pun nak dia dilayan baik oleh orang lain. Berborak ler kami dalam kereta, rupanya dia tertinggal bas rombongan sekolah. Alahai kesiannya. Mujur dia ingat lepas tu akan ke masjid putra sembahyang zuhur dan ke pjh plak. Lepas aku pastikan dia dah ok bertemu ngan group dia semula, aku balik opis.

Cikgu2 dia.... hampeh! ucap terima kasih pun tidak, dibebelnya budak tu lagik ada....eeeiii nak kena cikgu tuh!

Moral value : kiralah anggota rombongan betul2 sebelum mulakan perjalanan. kalau tua bangka cam aku takpe, ni budak kecik... kesian...mereka dah diamanahkan oleh mak ayah kepada penganjur rombongan... pikullah amanah tu.

No comments: