Wednesday, April 12, 2006

Kembali

Hampir bersawang rumah aku, tak dijenguk lebih 2 minggu. Ni nak bersihkan sawang dan habuk dulu, sebelum catat apa2 cerita baru.
Sepanjang minggu kat Melaka, Kursus Induksi Khusus. Oklah kiranya, sebab aku cuma perlu hadir, tadah telinga sepanjang masa. Lulus pun.. Alhamdulillah. Sekarang cuma perlu tunggu pengesahan lantikan dan pengesahan jawatan. Mintak2 cepat selesai urusan semua tanpa ada sebarang masalah. Sapa kata senang laluan kerja gomen nih?
Seminggu dok kat Melaka tu, tak sekali pun hotel tu sediakan asam pedas....chet! Nak keluar hore2 takde transport plak. Had to make do dengan apa yang ada jer lah. Ok lah.. enough with cerita kursus yang tak ada apa yang menarik pun.
Balik dari Melaka aku sambung cuti sampai semalam. Puas 4 hari dok kat rumah dengan teruna aku. Hari ni nak ke opis pun satu penyeksaan rasanya. Like usual, atas meja dah bertambun kerja yang kena bereskan minggu ni jugak. Pelan2 Angah... prioritize kerja... 3 hari jer untuk beres semua nih... I can die standing huhuhu
Sabtu ni bertolak ke Kuantan plak. Seminggu kat sana untuk kerja lagi. This time around I'll mix work and pleasure hehehe. Dok kat rumah jer lah claim lodging. Abang akan babysit teruna kami sepanjang aku bertugas. Biarlah dua beranak tu habiskan masa bersama dari pagi sampai petang. Jangan diswastakan penjagaan dah lah yer bang.... Hopefully dapat jumpa Uda kalau ada masa terluang.
Memang takde cerita nak diceritakan, cuma tugas rutin seorang ibu di hujung minggu.

No comments: