Tuesday, October 09, 2007

Selamat Hari Raya

Pejam celik pejam celik lagi 3 hari jer kita akan menyambut Raya. Alhamdulillah cuti aku Boss dah approved. Makanya aku akan bercuti dari 16-19 Oktober 2007. Aku sengaja tak ambik cuti sehari awal sebab rumah aku dekat jer. Lagipun bukan ada banyak persiapan nak buat pun kan. Masak pun sikit jer, sebelah malam pun boleh.

Aku akan balik Kuantan raya ketiga. Mungkin singgah rumah Big Boss dulu kat Selayang. Lepas tu singgah menyinggah la sepanjang perjalanan tuh. So kalau aku bertolak pagi mungkin petang la baru sampai Kuantan.

Baju raya

Tahun ni kami sekeluarga akan pakai baju warna baby blue. Malam tadi aku shopping kat Klang Parade mencari baju anak2. Aku disahkan gila ahahahahaha bila rambang mata menengok baju budak pompuan. Skirt memangla banyak yang cantik2 tapi malangnya anak aku tu botak. Buruk benor la kalau pakai skirt. Jadi carik la seluar jenis ropol2 sket kan. Untuk abang long plak macam biasa la, seluar 3 helai dan t-shirt 4 helai. Cukup la rasanya sebab 2 3 bulan lepas pun dah belikan baju dia. Seluar abang long saiz 6 tahun. Baju plak saiz 4 atau 5 tahun. Anak aku kan macam aku ekekekeke...... saiz gedabak. All in all beratus jugak la habis... baju budak2 lagi mahal dari baju mak bapak budak kan...

Untuk aku dan abang cuma sepasang baju melayu dan baju kurung jer. Aku boleh pakai baju kerja jer. Bukan orang tau kan. Abang macam biasa la ngan seluar jeans dan t-shirt. Hmmm.. lagi pulak tak lama lagi semua penjawat awam negeri akan pakai uniform kan. Tak payah la aku buat baju banyak sangat lepas nih. Jimat duit dan tak pening kepala nak pakai apa.

Kuih Raya

Tahun ni aku tak beli walau sebiji pun kuih raya. Alhamdulillah la, banyak aku dapat kat opis nih. Cuma kena beli kerepek dan kekacang jer la.

Ucapan Raya
Kami sekeluarga ingin mengucapkan selamat menyambut hari raya Aidilfitri, Maaf zahir dan batin atas segala keterlanjuran kata dan perbuatan yang menyinggung rasa.
Ikhlas :
Mazlan
Haslina
Muhammad Mifdzal Arief
Adneen Humaira

No comments: