Wednesday, June 13, 2012

USAHA DAN REDHA

Ustaz Don Daniyal cakap..

Apabila kita REDHA pada sesuatu yang mengecewakan hati kita, maka percayalah Allah akan menggantikan kekecewaan itu dengan sesuatu yang tidak disangka..

Pertolongan Allah juga tidak datang terlalu cepat, tidak juga terlalu lambat, tetapi pertolongan Allah selalu datang disaat yang tepat..

Alhamdulillah..

Terimakasih sahabat-sahabat yang mendoakan aku, Makcik Oren yang tiap malam tanya aku ok ke tidak. No worries..Angah ok!

Cakap ngan makcik oren..kalaulah sabar itu ubat untuk kurus maka aku sekarang ni patutnya dah masuk tahap anekresia (camne eja ntah) kurus kering nampak tulang temulang hihi..tapi tetap la aku tambun kannn..namun tetap ayu, kaya raya, berpangkat dan berharta *mati la masuk bakul angkat sendiri*

Ok..kan aku pernah cakap akan sampai masa aku akan gunakan lunas undang2. Jadi masanya telah sampai untuk aku gunakan lunas undang2 itu. Bukan berhasrat untuk menyusahkan sesiapa tapi dah penat diperkotak katikkan. Jadi this time around I mean business. Sampai bila nak berpegang pada hearsay kan. Pihak ni cakap gini, pihak tu cakap gitu..dua2 pihak gelak2 aku yang tersepit menganga. Jadi this is the right time lah.

Aku berdoa dipermudahkan jalan yang aku ambil ni.

Bukan senang nak buat keputusan camni. Tapi this is for the best interest of my family. InsyaAllah

Allah suruh kita usaha dan lepas tu tawakkal. Jadi aku tengah usaha.

Doakan kejayaan aku *wahhhh mcm nak pi exam*

8 comments:

oren said...

ejaan yg betui is anorexia..ehehe..tu lah..aku pon heran..aku jugak mkn hati, tapi badan tetap gumok..walo gumok, aku kaya, berharta dan lawa..ahahahaha...nih aku belajar ngan ko tahu..

always be strong ok..ramai yg mendoakan ko sebenarnya...

*hugs ketat-ketat*

Ummi said...

semoga semuanya dipermudahkan Allah amin

hug!

nak gak tahu cerita apa yang berlaku angah :(

nonie said...

Angah... Kebetulan pulak baru je post quotation ustaz don tu on my timeline... Hmmm hati tgh x best jugak, over small matters je, tp biasala tempat yg pernah luka parah, parutnya sekali-sekala terlanggar sure sakit gak... Anyway angah... buatlah apa yg dirasakan terbaik... Apapun sentiasa mohon petunjuk dari Allah... Semoga Dia permudahkan segalanya & berikan yg terbaik utk angah & family jugak... Amin!

Arena said...

Ngah,

Aku doakan moga urusan ko dipermudahkan. Semoga allah terus menerus beri ketabahan pada ko. Hugs to u n kids. U can face this.

Jojoe said...

eh aku rs mcm dah komen tadi. ni mesti x tekan publish ni.

aku doakan ko dpt penyelesaian dan aman bahagia. dan tetap vass

pB said...

walaupun kak pB tak tahu kepala ekor cerita apa yang sedang berlaku dalam kehidupan Angah , akak tetap akan doakan agar Angah akan terus kuat dalam menghadapi cubaan ini ...

Begitu juga doa akak untuk Oren.



insyaallah , Allah akan sentiasa berada di sisi kamu berdua ...

mamalisa said...

be strong girl in whatever u do..insyaAllah Allah sentiasa bersama org yg benar

Irfa said...

Sama cam kakpb,tak thu apa citer sbnrnya..cuma bleh agak samar2 je.tp aku juga sama2 doakan apa yg ko hrap dan doakan mga jd kenyataan