Friday, June 18, 2010

CAMPUR-CAMPUR

Lama tak update blog.

24 Weeks and Counting..

Minggu lepas MC 2 hari, Khamis dgn Jumaat. Aku spotting dan diarah bedrest 3 hari. Rasanya sebab banyak sangat travel jauh tengok site dan mesyuarat. Ye la bukan ikut highway kan. Sekarang ni Alhamdulillah dah ok. Cuma kena lebih berhati2. HB pun dah naik skit daripada 9.8 ke 10.3. Itupun memacam aku usaha bagi naik. Muak la makan bayam/kerang haha.. semalam pegi check-up. Berat aku dah naik 2 kilo. "Pregnant 6 bulan naik 2 kilo je?" Itu soalan lazim la.. aku tak kisah, janji baby sihat sudah. Yang sebenarnya aku masih teruskan berkayuh geli2 keliling rumah dan ke pantai sekali sekala. Of Course dengan kebenaran doktor.

Program Hujung Minggu

Emak sampai dari Klang pagi tadi dalam pukul 3.00. So hujung minggu ni aku akan bersantai dengan emak dan adik2. Merasa la makan masakan emak. Nak urut jugak hehe.. Yang paling utama ni first time emak datang rumah baru aku. Anak2 aku bangun pagi ni sure excited nampak nenek dah depan mata.

Program Minggu Depan

Minggu depan aku kena buat penyiasatan dan pemantauan kat 3 tempat dan pegi meeting kat Putrajaya.

- Projek Prosdet Pantos, Lipis
- Masalah Projek Jalan Kampung, Maran
- Masalah Program Bantuan Rumah, Kampung Desa Murni, Sanggang Temerloh

PENSAN! Tapi dah kerja aku..tak boleh komplen.

Ingat tak masalah yang aku kata mesti diselesaikan selepas aku tau keputusan pada 1 Mei 2010. Sampai sekarang masih tergantung sebenarnya. Tapi takpe. Aku kena sabar. Aku kena yakin yang masalah tu akan selesai sebab Allah tetap akan bantu hambanya yang dalam kesusahan, yang teraniaya, yang berada pada pihak yang benar. InsyaAllah. Aku taknak emo2 macam dulu. Nanti baby pulak yang terjejas.

Alang2 nak ke Sanggang ni boleh la aku recce satu dua benda haha.. just wait and see..

4 comments:

Aida Manap said...

dalam kene mc tu, busy jugak ko nye jadual ek angah? insyaallah, aku doakan baby dan mak baby sihat..

Dinas Aldi said...

Lama la x baca entry dr Angah, rupanya ada pasal, siap kena bedrest bagai. & banyak keja nk kena buat tuh! just be careful & semoga semuanya selamat.

bola2api said...

Baca yasin selalu.. Insya allah anak sentiasa happy dan senang dijaga

Pnut said...

roger sini kalo mai putrajaya..leh kita menebeng..