Friday, February 07, 2003

Le Tour De LangkawiRombongan Le Tour De Langkawi sampai Kuantan Kelmarin. Makanya, malam tu, lepas maghrib. Aku ngan abang pergi ler jumpa kawan2 commissaire di Swiss Garden dan kawan2 trafik Bukit Aman di Grand Continental. Banyak yang disembangkan, yelah.. lama tak jumpa. Tahun ni abang tak terlibat, banyak kerja di bengkel yang perlu diuruskan. Periuk nasi tu...

Aku dapat souvenir, sehelai baju dan topi pasukan trafik. Terima kasih daun keladi ehehe. Member abang, Abang Zahari ialah salah seorang dalam team Mavic (pasukan yang beri bantuan untuk rider yang jauh ngan team car atau peloton) bagi air 100 plus. Boleh ler buat kenduri sekampung. Aku tengok tahun ni ramai muka baru. Cavalcade department pun tak semeriah mana. Uniform erm... tahun lepas lagi cantik sebab bercorak. tahun ni sama ngan tahun 2001.

Mereka tanya ngapa aku dah tak involve dah ngan events. Aku kata aku mengajar, susah nak cuti. Tapi yang sebenarnya aku dah puas, dah penat merasa pahit maung join events. Aku nak rehat.. dunia tu dah tak berapa sesuai dengan aku. Dunia aku sekarang lebih aman, lebih tersusun. Pergi sekali sekala mungkin boleh sbb abang pun masih aktif mengadili lumba basikal peringkat kebangsaan.

Aku cadang nak ke Genting Highland untuk peringkat 9. Biasanya peringkat nilah penentu juara LTDL. Pakar daki mesti berjuang habis habisan. Cam tahun lepas. 8 stage orang yang sama pakai jersi kuning, sampai peringkat 9 terus kena rampas dek orang lain. Kalu tak pun aku nak tengok stage akhir (KL Criterium) kat depan Dataran Merdeka.

Minggu depan aku start cuti daripada hari Selasa. Nak balik Kelantan, merasai buat pertama kali sambutan Hari Raya Korban yang meriah. Maghi seme kelik kelate weh...


No comments: