Monday, February 10, 2003

Selamat Hari Raya Aidil Adha


Selamat Menyambut Hari Raya Aidil Adha 1423 Hijrah. Tahun nih seperti yang aku war2kan, aku balik Kelantan. Berkenalan dengan keluarga sebelah abang.

Bila berkata pasal raya, yang biasa kita sambut dengan meriah ialah raya puasa. kalu ikut yang sebenar, kalau tak silap akulah.. kita patutnya sambut raya korban dengan lebih meriah. Tapi dah adat di Malaysia kan.. dah turun temurun.. kita nih mengikut adat. Jadinya aku nih cam pelancong ler, yang pertama kali nak merasai betapa meriahnya raya korban seperti yang diceritakan dek kengkawan yang berasal dari Pantai Timur. kalu kat Klang tu, lepas sembahyang raya dah tak ada apa dah... Inilah untungya dapat pasangan daripada budaya yang berbeza. banyak variasi yang dapat dialami.

Semalam aku dapat hadiah. Bukan sebab hari jadi atau aku menang peraduan atau aku lulus peksa. Ayah mertua aku bagi aku sebentuk loket. Batu berwarna oren diikat dengan emas... sangat cantik. Ayah kata hadiah sbb aku basuhkan baju dia ehehe.. terima kasih ayah.. Aku ni satu2nya menantu perempuan dia. Aku bersyukur dikurniaan mertua yang baik, yang boleh terima aku bukan saja sebagai menantu tapi sebagai anak. Dan aku rasa itulah hadiah paling berharga aku pernah dapat. Kasih sayang yang ikhlas....


No comments: