Friday, March 28, 2003

Suka ngan bebudak tak? Aku suka sangat ngan bebudak. Aku suka layan budak, manjakan budak. Suka tengok gelagat diaorang. Masa Noni kecik dulu aku bela cam anak (mak aku kata). Jadinya sampai sekarang, Noni rapat sungguh ngan aku. Tak kisahler anak sapa, kalau datang rumah ker, kalau aku pergi rumah orang ker, asal ada budak jer aku suka melayan. Alhamdulillah aku dikurniakan suami yang juga suka ngan budak.

Adik ipar aku ada 3 orang anak. Budak2 ni rapat & manja ngan abang. Masa aku bertunang dulu, anak bongsu adik ipar aku ni (Adam) baru 2 bulan, sekarang dekat 2 thn dah. Aku pun biasalah, mmg layan jer kehendak dia. Sampai sekarang Adam rapat ngan aku. Hilang penat kat opis kalau dapat layan dia. 2 orang abangnya, Kimi 6 thn, Faridz 4 thn, pantang nampak abang, mmg tak lakuler mak ayah bebudak tu ehehee.

Budak2 ni panggil abang Pok Yang instead of Pak Long. Aku ni jadi ler Mok Yang. Asalnya adik bongsu abang pelat, tak pandai sebut Lan, sebut Yang.. lekat sampai tua. Aku mmg tak kering gusi kalau dengar bebudak nih bercakap. Ada jer cerita. Kengkadang menyoal sampai aku tak terjawab.

2 3 hari lepas Kimi tanya aku soalan yang best. Yang tak terjawab oleh aku dan abang. yang sebenarnya menunjukkan dia dah mula memikir logik

Kimi : Mok Yang, bakpe panggil Pok Yang tu Abang? bakpe tak panggil abah cam *mama?
Aku : Sebab Mok Yang bukan mama.
Kimi : Dah, nanti Mok Yang jadi Mama, panggil abah?
Aku : Tak, panggil abang jugak.
Kimi : Abang konon, abang pendek...
Aku : ..........
(*adik ipar aku panggil suami dia abah, jadi Kimi pelik kenapa aku panggil suami aku abang)



Faridz pulak suka tanya benda apa yang aku buat. Masa emak mereka pergi Sabah dulu, abang yang hantar mereka ke Taska lepas hantar aku ke opis. Satu petang tu Faridz tanya aku

Faridz tengok aku siang ikan pun dia tanya jugak.

Faridz : Mok Yang buat apa?
Aku : SIANG ikan.
Faridz : Inikan MALAM bukan SIANG, main-mainlah Mok Yang nih. Cakaplah betul2 buat apa?
Aku : erm...potong ikan, nak masak.
Faridz : Oooo cakaplah...
Aku : Boleh tolong Mok Yang tak?
Faridz : Boleh, boleh.... boleh BLAH!
Aku : (gelak lagi ler)

Kalu aku nak cerita, sampai esok ler. Tapi tulah, aku mmg suka sangat melayan bebudak nih. Ada setengah orang tak tahan ngan kerenah mereka. Cepat hilang sabar. Bebudak ni pulak akan ingat orang yang rapat ngan mereka, yang layan mereka. Tapi aku melayan pun ada had dan batasan, Agak2 lebih tu kengkadang aku tegur juga. Bukan marah, tapi tegur dan terangkan kenapa mereka tak boleh buat camtu. Biar mereka tau aku tegur sebab sayang.


1 comment:

dghnfgj said...

Three passions,warcraft leveling simple but wow lvl overwhelmingly strong,wow power level have governed wow power level my life: the longing wrath of the lich king power leveling for love, the search for knowledge,World of warcraft Power Leveling and unbearable pity WOTLK Power Leveling for the suffering wlk power leveling of mankind. These passions,wlk power leveling like great winds,age of conan gold have blown me hither and thither,cheap aoc gold in a wayward course,aoc power leveling over a great ocean ffxi gil of anguish, reaching final fantasy xi gil to the very verge of despair. I have sought love, first, because it brings ecstasy - ecstasy so great that I would often have sacrificed FFXI Gil all the rest of life for final fantasy gil a few hours of this joy. I have sought it, wow gold because it relieves loneliness--that terrible loneliness in which one shivering consciousness dog clothes looks over the rim of the world into the cold unfathomable lifeless abyss.