Friday, September 08, 2006

dendam kesumat?

Pernah tak korang rasa atau fikir camni bila teringat atau ternampak atau terserempak dengan orang yang korang memang menyampah/meluat/tak nak jumpa....*tambah list

1. Plan benda-benda tak masuk akal untuk kenakan dia
2. Langgar jer kalau tengah drive
3. Tegur pastu laserkan dia
4. Pastikan kita lebih daripada dia dalam semua segi, kalau dia pakai kancil kita pakai naga!
5. Doa biar hidup dia miserable
6. Porak perandakan hidup dia dengan apa cara sekalipun
7. Lempang je kalau jumpa
8. tambah list sendiri laaa....

Pernah tak korang rasa puas hati/menang sampai korang cakap "padan muka dia"/ "rasakan" / "puas hati aku" bila korang dengar orang yang korang menyampah/meluat/tak nak jumpa.... *tambah list... tu ditimpa apa-apa kesusahan laa macam accident ke, awek lari ke, kereta kena tarik ke....

Soalan aku seterusnya....

Bagaimana cara nak membaikkan fikiran kita ni supaya tak fikir camtu, tak niat camtu, let bygone be bygone laaa kiranya.

Camne nak hadapi orang yang kita menyampah/meluat/tak nak jumpa....*tambah list... sekiranya la kan terserempak. Senyum? salam? buat bodoh? buat tak nampak? ke lempang jer?

Apa kejadahnya entri aku nih?

Petang semalam aku terserempak ngan mamat bongek tuh lagi laaaaaa. Bodo betul laaaaa. Nak aje aku lempang muka dia, mujur aku dalam kereta. Nak langgar kang kena tangkap polis plak. Nak bakar rumah dia, rumah teres plak. Orang lain jadi mangsa kang. Yang aku tak tahan tuh buat muka tuh! kalau buat bodoh jer tak per la.... ni buat muka tuh!

Dendam sungguh aku ni laaaa.

No comments: