Friday, April 20, 2007

Apa2 je la

Aku datang lewat ke opis semalam, sebab bangun lambat. Ya aku bangun lambat. Sedar2 dah pukul 7. Alamakkkkkkk!!!! Bersiap dan ke opis. Opismate call ingat aku dah bersalin ahahaha.. sampai kat opis punyalah aku terharu, kengkawan seopis buat majlis perpisahan untuk aku. Terharu sungguh rasanya. Rasa macam celebriti plak. Dah dekat 3 tahun kat Jabatan ni. Oklah tolak 6 bulan buat DPA. banyak pengalaman pahit manis bekerja kat sini. Ye lah benda yang aku deal memang khusus jadinya kalau nak sakit kepala memang sakit kepala sorang2 la huhuhu

Malam tadi aku tidur di rumah sewa. Saja nak bermanja2 ngan housemate. Aku masak tomyam seafood, paprik ayam dan telur dadar. Aku kan tukang masak kat rumah tu. Penyewa baru pun aku dapatkan. Member aku stay kat Jabatan asal sebab ada kekosongan jawatan.

Aku call teruna aku mlm tadi. Punya la dia mengamuk sebab aku tak balik. Mak cakap sampai dekat Maghrib dia tunggu depan pintu. Adehhhh rasa bersalah la plak... bukan apa, ada banyak benda aku nak kemas kat rumah sewa. Bila dah kemas senang hubby aku nak angkut.

Ibu : Abang buat apa?
Arief : Abang tunggu ibu la, bila nakbalik?
Ibu : esok ibu balik la, ibu kemas rumah
Arief : esok hari jumaat ek, ibu balik ek?
Ibu : ha'ah ibu balik hari jumaat.
Arief : alaa, susu abang dah habis la (auta jek budak ni, 12 tin aku beli arituh)
Ibu : ye ke dah abis?
Arief : ye la, ibu balik beli susu abang, beli kereta spoiler yang tinggi tu.
Ibu : mana ada duit.
Arief : ada dalam beg ibu tu.
Ibu : esok ayah balik tanya ayah boleh beli tak
Arief : ayah kata boleh la
Ibu : mana abang tau
Arief : ayah cakap beli kat Giant
Ibu : ok esok ayah balik ibu tanya
Arief : abang nak kencing. I love you
Ibu : ok pi kencing, suruh bibik cebukkan
Arief : nenek laaaaaa (aku dengar dia campak gagang dan lari sambil jerit nenekkkkk!!!!!)

Hubby sampai malam ni, lewat sebab ada meeting kat Bera untuk Lumba Basikal Piala Tengku Mahkota. Seperti biasa la. Kensel plan nak dinner sensama huh! Esok la breakfast sensama.

No comments: