Friday, April 13, 2007

Cecampur

Ya Allah, seminggu aku cuba publish entry tapi tak dapat2. Hangen sungguh la rasanya. Takper, dalam pantang nanti aku update puas-puas sebab aku masukkan line internet kat umah mak aku. Mengong kalau tak de rasanya.

Thanx kengkawan yang sms aku, yang tepon aku tanya keadaan, dah bersalin ke belum semer. Oren, Nik Ha, Ady, Cqa.. Aku belum bersalin lagik, masih drive Klang-Putrajaya-Klang hari-hari dengan jayanya.

Minggu depan abang balik terus kata dia. Nak ngantar, ngambik aku tiap-tiap hari. Alhamdulillah. Aku tak suruh dan aku tak minta tapi kalau dia nak dengan senang hati aku terima. Memandangkan jadual lumba basikal dia pun dah diadjust ikut tarikh due date aku sampai la aku habis pantang, I'm gonna have my husband all for myself this 2 months ehehehe.. lepas tu 2 bulan la tak jumpa sebab dia nak ke Dubai untuk acara Duathlon yang bakal dianjurkan.

Bila cakap pasal due date, aku tak ikut sangat due date yang diberi masa first antaenatal checkup sebab benda tu based on 28 days cycle. Lain wanita lainlah cyclenya kan. Doktor bagi aku tarikh 20hb 4, iaitu minggu depan. Tapi bila aku kita mengikut cycle aku, dengan ambil kira lutheal phase tarikh yang aku dapat 26hb 4. Bila scan pun baby matang 26hb 4. Persoalan aku ialah, adakah aku akan dianggap overdue lepas 20hb tuh? Sedangkan kat mana2 page yang aku tengok pun lepas 42 minggu baru dianggap overdue. Bukan apa, banyak sangat kes aku dengar lately yang induce, yang c-sect sebab 'kes overdue'. Eiiii seriau aku dah. Aku ni berdoa supaya dapat normal.

Oh ya... nak ucapkan tahniah pada best friend aku Tini, yang dah selamat melahirkan Damia Izzati minggu lepas di Kuala Terengganu. Dah jadi mama nih, jadila mama yang baik untuk baby. Say goodbye to good night sleep for at least 2 years wokeh ehehehe

No comments: