Monday, January 07, 2008

Kena tinggal lagi

Angah.. the weeknd wife
Orang tanya aku, apa rasa tinggal berjauhan dengan suami. Aku jawab lebih kurang jer macam masa tinggal dengan suami sebab masa tinggal sekali aku selalu ditinggalkan (berapa banyak tinggal daaaaa). Tahun ni masuk tahun ke empat aku jauh ngan abang. Ntah la... dah jadi biasa dan aku tak rasa sangat la sedih ke apa... aku redha demi kelangsungan hidup kami sekeluarga.
Well... aku selalu kena tinggal sebab abang sibuk jadi komisar (pengadil) untuk kejohanan lumba basikal seluruh Malaysia dan kengkadang luar negara jugak. Ok aku bagi contoh tahun ni ya..
- Bulan 12 lepas - Jelajah Terengganu (1 minggu)
- Minggu ni - Jelajah Malaysia (1 minggu)
- Bulan 2 - Le Tour De Langkawi (2 minggu)
- Bulan 4 - SUKMA Terengganu (2 minggu)
Itu yang baru dapat la. Bulan 6 sampai 12 tahun ni pun akan ada la 4 - 5 kejohanan. sebab tu aku kata aku boleh adapt dengan agak mudah la part2 berjauhan ni. Cuma ye la time anak sakit ke, ada urusan yang memerlukan dia ke, memang la susah sikit. Time aku rasa down dan perlukan sokongan emosi seorang suami memang la rasa teruk sangat. But we managed somehow.
Aku selalu ingatkan kengkawan yang tinggal sebumbung ngan suami ni supaya bersyukur. Walaupun kengkadang (selalu sebenarnya) suami masing2 balik lewat at least setiap hari depan mata kan. Tak payah la komplen sangat. Just cherish that little time you have with your husband. Make it a quality time between both of you.
Cerita hujung minggu
Hari Khamis abang sampai dari Kuantan. Baru habis Jelajah Terengganu. macam biasa aku dapat la t-shirt sehelai. Hari Sabtu petang hantar abang pi Hotel Concorde Shah Alam lapor diri untuk Jelajah Malaysia 2008 yang sepatutnya aku pun join huhuhuhu. Memang best sebab jumpa balik kengkawan lama yang aktif dalam penganjuran kejohanan. Well.... aku kira moka lama la sebab aku dah join Jelajah Malaysia ni sejak tahun 2000 lagik.
Ramai muka baru. Yang confuse tengok aku pun ramai. Ye la kan.. apa la mak budak ni bawak anak 2 orang datang nyebuk ekekekeke..lepas check in dan jumpa member2 dan borak2 dan makan2. Its time to head home. Aku, abang long ngan si kecik balik la rumah sebab abang dah ada meeting officials.
Arief punya la excited dapat jumpa ngan uncle2 basikal dia. Nampak gambar Anuar Manan, terus jerit.. "Eiiii.. uncle nua la ibu...mana uncle aida ngan uncle nae ngan uncle awi"(uncle2 tu semua bebudak team Le Tua). Anak dara aku muka confuse jek. Kadang2 nangis sebab rimas ramai dok kelek dia.
Aku akan join the race 2 hari terakhir jer. Saja nyebuk kan.. tapi kalau aku ada mesti akan ada kerja la.. saja tolong2 member dan lepas gian anjur event.

No comments: