Tuesday, February 26, 2008

Kerna Terpaksa

Kengkadang pernah tak korang buat satu-satu benda sebab terpaksa? I bet most of us did. As simple as going to work right? Apsal aku cakap omputeh plak? Wokeh.... saja la nak cerita aku sekarang ni memang tengah sibuk tahap gaban sebab terlibat ngan pilihanraya ni secara langsung. mana nak kejar kerja pejabat yang dah pastinya menimbun dan melayan orang awam dan peguam2 yang berurusan dengan unit aku ni. Dokumen yang perlukan signature pun dah melimpah ke bawah meja dah. Kalaula aku layak pakai signature yang cop tuh... waaahhhhh syiok kan. Campur plak ngan meeting OSC yang 2 kali sebulan ngan operasi menyelesaikan tunggakan kerja tanah lagik huhuhuhu... aku pun heran camne aku boleh senyum jek sepanjang hari. Balik rumah pengsan!
Hari penamaan calon Ahad lepas memang satu keterujaan untuk aku sebab first time ni. Macam2 perangan penyokong ada. Yang terpitam pun ada jugak sebab panas kan. Aku sampai Pusat Penamaan Calon pagi limun. Lalat pun tak bangun tidur lagik. Tu pun dah berduyun abang ngan pakcik polis. Aku tengok macam nak sama banyak ngan penyokong plak muahahaha..
Masa proses pun seronok tengok. Masa ni la boleh tengok calon ngan pencadang/penyokong berpeluh dahi takut pencalonan ditolak pegawai pengurus. Masa ni memang besar la power Pegawai Pengurus tuh. Siap cakap lagik "nikah pun tak suspen camni, kalau salah boleh gak ulang.. ni kalau salah habis laaaa...."masa dia nak announce keputusan pencalonan.
Sebelah petang ada meeting ngan calon dan ejen calon plak. Ok la.... aku pun bentangkan la sikit2 keperluan aku dan disebabkan mereka ni tertakluk pada power Pegawai Pengurus maka kata2 aku pun diangguk-anggukkan la....
Habis dah cerita kerja terpaksa nih...
Alhamdulillah semalam masa tengok gaji, pelarasan dah dibuat dan dapatla areas sikit. Rezeki untuk anak2. Boleh la simpan lebih sikit start bulan ni. Abang kata boleh la adneen beradik lagik. Aku kata boleh...... boleh blah! Kurang2 kena la susukan adneen 2 tahun. Lepas tu boleh cerita.
Adneen demam sekarang ni. Makan pun tak nak. Badan pun susut sikit. Nak belajar berjalan plak agaknya. Susu pun dalam 9oz je sepanjang aku kerja. Biasanya 12 - 15oz. Takperla.. janji milestones ikut progress sudah.
BIRTHDAYNYA SI ABANG LONG
Kami sekeluarga nak menjemput rakan-rakan blogger sekelian ke majlis hari lahir Arief yang pertama walaupun dah 4 tahun..jemputla datang kalau ada kelapangan ye..
Tarikh : 29 Februari 2008
Tempat : Lot 3986 Jalan Benteng Lama Kanan, Kampung tok Muda, 42200 Kapar, Klang
Masa : 8.00 Malam
Senang je nak sampai... hala je ke Kapar atau Kuala Selangor. Tepon jek aku 013-2680495. Nanti ada peta aku tampal la ok.

No comments: