Friday, December 03, 2010

BERBUDI PADA TANAH

Ya..aku sangat beruntung dapat beli rumah corner lot. banyak benda aku boleh buat. Buat masa ni mak mertua aku yang utalize tanah tu buat projek tanaman dia sepanjang dia duduk rumah aku masa aku dalam pantang.




Ni rupa laman rumah masa aku sign agreement 2 thn lepas.



Ni kat depan pintu dapur. Ada pokok ubi, pokok timun, yang hujung pagar tu pokok kacang panjang.


Ni sebahagian besar kawasan belakang. Penuh pokok jagung, ada sebaris pokok pisang, pastu pokok kacang panjang dah panjat pagar.

Untung aku kan..puas makan hasil nanti. Kerja aku petang2 sekarang ni merumput ngan menyiram la..menajak ngan membaja ummi buat.

sebelah tepi ngan depan rumah, ummi tanam pokok orkid sepanjang pagar. Wah..sure cantik bila berbunga nanti kan..untung menantu sorang nih hihi..

6 comments:

Dinas Aldi said...

Memang untung sesangat la Angah, luas kawasan tuh! Nanti bila dah besar pokok tu sejuk mata memandang & kenyang perut jugak, heheheh

Hajjah Noraini @Nanie said...

Salam ziarah, Alhamdulillah dpt beli tanah corner lot. Boleh bercucuk tanam dan dpt hasil kemudian nanti.
Untong sangat sebab ibu mertua rajin dan masih kuat.

oren said...

bestnya..sok kalo dah naik tinggi pokok2 tu, bleh buat pondok..petang2 bleh mkn pisang sambil hirup ayaq kopi..bestnya..

Hambali ® said...

hohoho sila kekalkan kerajinan

Unknown said...

besanya laman..jeles jeles

bola2api said...

pucuk paku kau tak tanam?