Monday, April 07, 2003

Setelah 4 hari aku bercuti, hari ni aku masuk kerja balik. Malam tadi sampai agak lewat dari Klang, jalan jam.. kat Karak ngan Temerloh ada road block pulak. Mujur aku menghala ke Kuantan, yang menghala ke Kl lagi teruk. Pagi ni bangun tidur dan bersiap ke tempat kerja dalam keadaan mamai. Penat tak habis lagik. Kelas pulak 8.30.. rasa nak amik mc jer :D. Member seopis aku dah selamat melahirkan kembar.. tapi ada sedikit masalah dengan salah seorang kembar tuh. Sorang 3.4 kilo tapi yang sorang tu sekilo lebih jer. Aku ingat nak tengok nanti. Angah doakan semua selamat yer kak Zana.. :)

Balik kampung kali ni aku rasa best sbb adik aku pun balik. Lama tak jumpa dia sebenarnya. Makin kurus pulak dia. Satu cabaran pada aku untuk turunkan berat badan.. dan semakin 'comel' aku nih ehhehe. Emak pun sihat alhamdulillah. Cuma aku tengok dia tak menang tangan mengurut orang. Tapi daripada dia duduk diam tak buat apa... biarlah dia mengurut. Noni makin sihat. Aku bagi coklat, sukanya dia mengunyah sambil tengok kartun. Tak perlah dik.. makanlah, rezeki Nonilah tu.

Aku dah marking paper student, tinggal sikit jer lagi. Yang ok tu oklah, yang k.o tuh k.o jugak. Tapi aku tak dapat lari daripada rasa terkilan tengok beberapa skrip jawapan student aku. Menjawab macam main2 jer. Ikut rasa mau aku cantas jer bebudak nih.. tapi aku kesian pulak kat mereka.. tapi kalau asyik kesian sampai bila mereka nak sedar? Kengkadang budak fail, pastu datang jumpa aku cakap aku kedekut markah. Tapi layakke mereka untuk aku beri markah tinggi? Entahlah... bila aku tengok anak bangsa aku main2 masa belajar... aku rasa sedih sangat. Mereka ke yang akan menjadi pemimpin masa depan? Memanglah kejayaan tuh tak semuanya datang dapipada pelajaran tinggi, tapi itu bekal juga. Aku selitkan juga sedikit sebanyak aspek kerohanian dalam kelas.. aku nak bantu mereka nampak jati diri, yang terima alhamdulillah, yang masih tak bukak pintu hati tu aku cuma boleh doakan jerlah.

No comments: