Friday, April 18, 2003

Cerita Malam

+ Malam ni ada tayangan amal untuk Tabung kemanusiaan Mercy Malaysia anjuran Jabatan Akademik tempat aku cari rezeki nih. Aku jadi emcee, kerja biasalah tuh.

+ Malam semalam aku tengok VCD cerita hantu dari Korea "The Eye". nak kira lebih kurang The Sixth Sense jer whereby watak utama tu boleh nampak dead people. Cuma bezanya dalam The Eye, dia boleh nampak lepas pembedahan mata. Best juga cerita. Bolehlah aku anggap sebagai seram. takde pun muka2 roh atau hantu yang menakutkan macam dalam kebanyakan cerita seram Hollywood. Sound effect dia memang bagus.. banyak menolong menaikkan sense of thriller dalam citer nih. Abangpun kengkadang tutup mata tak tahan suspen.. benda yang patut appear belum appear pun lagik ehehehe.

+ Malam tadi aku cuma masak sambal sardin ngan goreng telur. Tapi sebab family abang tak pernah rasa sardin masak cara camtu, maka lakulah sambal sardin aku tuh. Resepinya puan2 sekelian ialah dengan menambahkan serai dan halia ke dalam sambal itu. Lain kali Lin masak lagik ek bang...

+ Malam esok aku akan berada dekat ngan emak. Esok nak balik Klang. Rindunya dengan emak dan Noni. Rindu ngan lempeng cicah sambal santan tempe yang selalu emak buat masa aku kecik2 dulu. Noni macam biasalah, tau jer aku nak balik.. sehari dua tiga kali telefon confirm, pesan coklat manjang. Kak Lin ingat... nanti Kak Lin belikan ler. Ahad nih hari sukan di sekolah Noni.. siap mintak aku hantar dan sorak masa dia berlari.. ehehhee segan aku nak bersorak tua2 nih. Angguk jerlah masa dia merengek mintak aku pergi.


No comments: