Saturday, May 03, 2003

LAma sungguh aku tak update blog.. bukan takde masa tapi tak de cerita yang menarik. Semua rutin harian jer. Minggu lepas balik dari KL menanda paper exam kat Impiana. Kerja aku habis awal jadi masa yang lebih tu aku habiskan meronda ler. Aku gi Mid Valley Megamall ngan Watie. Aku gi Ampang Park, reunion ngan beberapa kawan masa belajar dulu. Thanx Nida and hubby, Musa, Nate, Nana, Ila.

Hari Selasa lepas masa kat Impiana, aku dapatlah peluang berjumpa ngan seorang sahabat. Terima kasih ek, sanggup luangkan masa, parking jenjauh kat atas Pudu Raya tu. Tak banyak yang diperkatakan, cuma bertanya khabar. Ihiks.. suprise yang aku janjikan untuk sahabat aku tu memang betul2 suprise baginya. lain kali ada masa dan kelapangan kita jumpa lagi, jika diizin Allah.

Sekarang ni aku ada kat rumah pakcik aku (adik emak). Anak dia bertunang. Aku pun baru jer sampai lebih kurang kol 2 tadi. nampak komputer ni menganggur, aku pun bagi kerja. Aku sebagai sepupu yang bagus, dan kebetulan cadar masa aku kawin dan baju aku nikah dulu masih ada, dan muat pulak ngan Along, maka aku pun bagiler dia pakai. Jimat kan. Teringat pulak masa aku nak bertunang 2 tahun lepas. Ehehehe.. wahai sahabat 'wink' ko bila lagik?

Aku nampak emak happy jer tadi... aku tau kenapa.. semua anaknya balik. Esok aku nak gi rumah sepupu aku kawin pulak. Kena balas kunjungan ler. Masyarakat jawa masih teguh ngan ikatan kekeluargaannya. Biasanya mereka bagi sedikit duit sumbangan. Dan si pengantin akan beri pulak jumlah yang serupa atau lebih bila si pemberi tadi buat kenduri kahwin. In a way, menolonglah juga.

Esok juga akan balik Kuantan. Tapi minggu depan relax sebab dah minggu ulangkaji. Aku cuma kena siapkan markah kerja kursus pelajar jer. Oh ye... hari ni ngan esok Kuantan mesti sesak giler dek Karnival Sure Heboh TV3 tuh. Kengkawan aku sibuk ajak pergi tapi memandangkan aku ni tak suka sangat ke tempat yang terpaksa berasak2, berpanas2 makanya aku tolak jerlah pelawaan mereka tu. Mujur abang pun tak minat benda2 camtu. Baik tengok wayang katanya. Tengok wayang.... aku nak tunggu X-Men 2 keluar. Lama gaks aku tunggu sejak yang pertama tuh. Kalau ada geng jurnal minat komik pedang setiawan ker, apa ker.. aku dulu kumpul komik X-Men. Tapi sekarang mahal giler.. baik aku beli barang dapur ekekeke..





No comments: