Tuesday, May 20, 2003

Selamat Hari Ibu

Mungkin dah basi untuk perkatakan tentang hari Ibu kan. Tapi aku masih nak perkatakan. Tiap tahun family aku buat double celebration masa hari Ibu sebabnya bitrhday emak akupun 11 Mei jugak. Tahun ni aku beri emak hadiah spesel sket tanda ingatan aku padanya. Selamat ulangtahun kelahiran dan selamat Hari Ibu emak...sayang mak.

Selamat Hari Guru

Kalau tanya aku, cikgu mana yang paling aku ingat tentu aku bagi 2 nama. Cikgu yang paling aku sayang dan cikgu yang paling aku benci. Cikgu yang paling aku sayang erm... tentulah Cikgu Zabedah. Cikgu masa aku darjah satu. Dia best. Ngajor cam mak jer rasa. Aku pernah terserempak ngan dia sekali beberapa tahun lepas. Aku gi salam dan kenalkan diri. Biasalah dia cam ingat2 lupa gitu. Tapi bila aku ingatkan dia pasal rambut aku yang panjang cecah punggung baru dia ingat. Best ah jumpa dia masa tu. Sempat aku belanja dia makan kat emporium makan kat klang. Terima kasih cikgu..

Cikgu yang paling aku benci... nama dia Cikgu Ah*mad Bah*tiar . Cikgu sekolah rendah. Orang Sabak Bernam. Dia tak mengajar aku pun. Aku benci kat dia sebab dia tipu aku, bukan sebab dia cikgu. End of the story. I think people can guess ler kan. Hampeh betul.. buang masa dan kederat aku jer bertahun tahun. Dulu aku benci giler kat Cikgu Ah*mad Bah*tiar nih tapi sekarang benci tu dah neutral. Dah takde makna dah. Aku pun dah happy sekarang. At least dia berjaya demonstrate pada aku betapa rendahnya seseorang tu boleh pergi untuk selamatkan his own a**. Terima kasih cikgu :P

Cerita Klasik

Minggu lepas aku cuti lima hari. Tak buat apapun kat rumah. Semua rutin harian. Penat juga rupanya jadi suri rumah tangga sepenuh masa ek... tapi best sbb dalam 5 hari tu abang dapat makan tengahari kat rumah. Biasanya dia makan kat kedai jer. Kesian abang.

Sebelah petang aku akan lepak kat belakang bengkel abang. Kawasan tu abang dah terangkan, letak kerusi meja tempat lepak. Ada buaian gantung lagik. Sementara abang buat kerja kat bengkel atau duduk santai mengadap Sungai Kuantan (yup, bengkel tuh dalam 5 meter jer dari tebing sungai) aku marking paper final student. Banyak tak banyakler dalam 200 skrip. Pening kepala aku nak setel semer. Buat kat rumah bukan tak boleh ye tak... saja jer.

12 Rabiul Awal 1424H (14 Mei 2003) ialah ulangtahun pertama perkahwinan aku ikut kalendar Islam. Pagi2 lagi dah dapat SMS ucap selamat. Terima kasih sahabat. Aku tak celebrate pun. Sekadar buat sarapan yang dan makan tengahari yang agak spesel. hujung minggu ni baru ada rancangan. :)

Hari Sabtu lepas, abang balik rumah terhencot-hencot. Terseliuh masa main bola. Malam tu pergi urut. Aku soh pi klinik tak mo pulak. Hari Ahad dah makin bengkak dah tapi masih boleh jalan lagik. Aku dah makin risau. Semalam aku heret dia gi sepital x-ray. Aku takut retak ke apa ke. Alhamdulillah, cuma muscle tore jer. Takperlah bang.. sakit tu penghapus dosa kecil kan. Sabar jerlah ek. Maka dengan rasminya aku kena drive seniri merangkap driver abang untuk seminggu dua nih.


No comments: