Wednesday, June 02, 2004

Ceritera Hujung Minggu

Hari Jumaat lepas aku balik klang, adik mak aku buat kenduri kahwin anak dia. Cadangnya nak bertolak lepas zuhur tapi kensel sebab aku ngan abang memasing banyak urusan yang belum selesai. Itu ini begitu begini, lepas isyak baru bertolak. Arief dah tidur pun masa tu. MasyaAllah, punyalah mengantuk.. rasa nak check in je kat Seri Malaysia Temerloh, tapi tak jadi. Last2 tido kat tol Bentong dekat 2 jam, aku sampai kat laman rumah mak pukul 5 pagi. Mujur Arief tak buat hal, bangun 3 kali untuk menyusu. Abang kata masuk pit hehehe..

Hari Sabtu tuh aku gi lewat kat umah Uteh. Orang dah ramai rewang dah. Adik aku tengah sibuk tolong Ipah (sepupu aku) siapkan hantaran, nikah lepas Asar. Aku pun nolong sama ler, Arief dok ngan nenek dia sepanjang hari, bila nak menyusu jer aku amik. Biarlah hilang rindu nenek dia. Abang pulak amik kesempatan gi Kelana Jaya, ada pameran memancing kat bangunan Nan Yang Siang Pau.

Lepas Asar, alhamdulillah, dengan sekali lafaz selamat sepupu aku jadi isteri orang. Tahniah Siti Arifah dan Nur Nikman, sampai juga cita2 untuk jadi suami isteri. Lepas majlis makan2 dan tukar2 hantaran aku pun megundur diri ler balik rumah. Sebelah malam aku tak ke rumah Ipah sbb Arief dah cuak dah. So lepak jer kat umah.

Ahad, aku jadi camera woman untuk setengah jam. Arief takmo ikut orang, mungkin rimas ramai sangat orang kot. Jadinya aku cuma lepak dalam rumah jerlah. sekali sekala keluar menjenguk keadaan, jumpa saudara mara. Ipah ngan Nikman melayan tetamu jer hari nih sbb mereka tak bersanding. Pakai serba purple cam aku dulu. Panas pulak hari ahad tuh, kesian pengantin panassss. Takperlah Ipah oii.. sekali seumur hidup apa salahnya kan.

Isnin, ingat nak balik ke Kuantan tapi aku plak tak berapa sihat. Semacam jer aku rasa, berpusing2 kepala. Cam food poisoning jer. jadi pi klinik amik ubat, dapat MC 2 hari. Adalah hikmahnya tuh, boleh nenek manja ngan Arief 2 hari lagi. Nikman ngan Ayop berulang alik hantar pinggan mangkuk, periuk belanga ke rumah aku. Apa lagik ihiks.. merah telinga le menahan usik gurau sepupu2 baru. Rileklah ek.. Ipah tuh pun 2x5 jer kalau bergurau.

Selasa, balik Kuantan. Perjalanan yang biasanya ambil masa 4 ke 5 jam jadi 7 jam disebabkan aku pening. Mujur anak mibu tak buat perangai kan. Dok diam jer, tido sepanjang perjalanan. Tapi malam tadi pulak... julung2 kalinya Arief buat konsert. Penat agaknya dalam perjalanan. Pukul 12 lebih baru dia dapat tidur. Sepanjang malam ok plak dia.. lega...

Hari nih aku datang kerja separuh sedar... masih penat. Nak tido jer kat opis boley?

Apapun, untuk Siti Arifah Ahmad Safari dan suami, Nur Nikman Mohsin, selamat melalui gerbang perkahwinan, semoga kekal ke hujung usia. Kak Lin, Abang Lan dan baby Arief doakan kekal jodoh, dapat anak yang soleh/solehah insyaallah.


1 comment:

Norazuan Salamat said...

salam..
maaf ya, sy sdg cari kwan lma sy.. nama dia nur nikman b mohsin.. umur 31,, dia ke? bks student polyPD 2000