Monday, September 20, 2004

Geng jurnal small gethering

Jumaat lepas Tini datang opis. Nak jumpa Kak Iza asalnya, nak ngambik Gangguan Tekstual. Tini sampai dalam kol 12 tengahari, Pehtu kami gi Megamall. Tini kata Kak Pnut ada kat sana jaga stall tempat dia kerja. Aku ngan bestnyer ngikut. Bukan senang nak jumpa geng sentral kan. Aku drive Marea aku memandangkan roomate aku tuh nak sangat naik eheh.. jgn mare Tini. Sampai sana usha dulu takut tersalah orang. Tak salah, memang betul itu Kak Pnut. Ramah betul dia. Selamat datang ke Kuantan Kak, kalo bagitau awal boleh bawak gi makan kat memana.

Balik dari Megamall aku tengok CD Kem Lambaian Danau. Memang best, jeles aku nih. Cuma yang dok bernapas berendam dalam lumpur tuh takder.. Errrr Tini tulun burn untuk angah ek. Lepas Tini balik aku gi meeting yang boring.

Malam tuh dapat SMS, ada orang sesat masa nak gi bandar hahahahaha kesian.. sekali sekala kenduri langsat (baca: sesat) apa salahnyer pren. Sok2 jumpa lagi ek.


weekend

Ujung minggu yang sibuk ngan teruna aku. Sibuk main eheh. Sabtu aku memasak untuk Arief, rebus tu, kukus nih, puree tuh, blend nih kemudian stok dalam fridge. Sekarang nih kena buat 2 bekalan, satu kat umah mak tok dia (pengasuh Arief) satu kat umah aku. Takper, aku ingat kata2 enak, biar anak rasa air tangan ibu dia, lebih bagus.

Hari Ahad hari santai. Kebetulan Abang takde kerja kat bengkel jadi bermalas-malasan ler, ujan plak tuh. Aku tidurkan Arief dan aku pun ikut tido gaks. Patutnya pergi kenduri kahwin tapi ngelat, katalah hujan kan, camner nak bawak baby eheh. Lepas Asar baru pergi. Masa sampai pengantin tengah basuh periuk. Teringat zaman dulu.. tapi abang takler kena basuh periuk.

Malam masih bersantai, bantai tengok TV. Lepas Arief tidor aku bantai plak makan rambutan like there's no tomorrow. Sedap tuh rambutan anak sekolah, mak mertua aku bawak dari Kelantan. End up bangun kol 4 pagi sakit perut. hampeh




No comments: