Thursday, September 09, 2004

aloooo geng : sebelum kejadian

Betul2 kecik dunia nih. Aku selalu harap dapat jumpa Gejuis di alam nyata, doaku dimakbulkan Allah. sampai kat tempat kursus dah dekat 'loceng masuk' dah.. dok Kuantan kan, lewat bertolak pun rilek lagik. Lepas itu ini aku check in, mak aihhh bestnyer bilik, cam hotel siap fridge ngan TV, dalam kepala aku nih terbayang cam asrama BTN jer. Roomate aku lagik best, ingat cam camping jer hahahahaha

Aku nak masuk, dia nak keluar, jeng jeng jeng, dengan sopan santun aku kenalkan diri, "Angah dari Kuantan" dia tanya, "geng jurnal ke" aku masih sopan santun "ha'ah", dia kata "saya pun" aku kata serentak ngan dia "aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa" ilang kesopanan aku keh keh keh. Tu ler aku cakap dunia nih kecik, bukan jer se course, sebilik lagik. Dapat aku berkenalan ngan gejuis adk77 aka Kartini. Banyak jugak ketupat yang dianyam sepanjang 3 hari tuh.

Lagik best daripada awal bismillah sampai habis course kami sekumpulan, berlari berkejaran di tepi pantai pun habis bersama.. we are the lembapest.. at least we completed the course.


Semasa Kejadian

Banyak ler benda menarik sepanjang course tuh, banyak yang dah tini cerita dalam blog dia pun. Aku cuma nokok tambah ajinamoto bagi sedap jerlah ek. Masa penyelesaian masalah malam tuh, kira first activity ler, kami disuruh alih batang kayu, aku ngan konfidennya beri cadangan, shhhhhh..sebenarnya aku tertengok jawapan kat manual fasilitator tuh, sapa suruh tayang kan. :D

Haaaaa, public speaking, masa disuruh cari bahan kat library aku gi bantai baca blog. Apa kejadahnya yang nak dicarik untuk 5 minit masa bercakap. Aku pilih tajuk senang jer, komuniti maya. Cerita ceriti pasal dunia geng jurnal, dunia blog. Baik buat menda kita tau. Dalam bilik siap berlatih tuh eheh.
"boleh ke ngah guna bahasa camnih"
"boleh"
"Ok ke ngah aku guna isi nih"
"boleh"
"Topik aku nih boleh guna ke"
"boleh"

Aku yakin ngan kemampuan ko ler fren.

Masa malam lepas berlari-lari mak budak anak, berlatih lagik utk bahasa omputih plak. Aku lagi sekali amik yang senang, kol 8.30 nak present, kol 7.45 baru nak prepare, hampeh sungguh aku nih. Mujur hari2 bercakap depan student, tak ler debor sangat. Lagi sekali sesi promosi geng jurnal , kali nih oleh tini. Bravo...huh lega, the worst is over. Sok aku sambung lagik.


No comments: