Tuesday, September 28, 2004

cecampur

Dapat makan buah dokong yang sangat sedap. Mak mertua bawa balik dari Terengganu. Harga 50 sen sekilo jer. Kat Kuantan masih RM 2. Buah rambutan yang aku belasah semalam harganya RM 5 bukan sekilo tapi sepokok.. yer sepokok. kenapa tak percaya? Inilah seronoknya tinggal kat sini, buah buahan semer murah. Masa musim durian tahun lepas sebakul besar tuh RM 10, ada yang jual stail angkutlah sebanyak mana tangan boleh mengangkut dengan harga RM 10.

Ahad lepas ada Autoshow kat stadium. Aku gi juga tengok, saja2 ikut abang. Arief suka sangat dapat jalan2. Kereta yang cat kat bengkel abang dapat tempat ketiga kategori kancil. Warna memang cantik. Ingat nak tukar kaler keter jugak ler. Boring dah warna tuh. Sebelah malam gi Megamall. Dapatlah aku sandal Adidas yang simple. Kena letak dalam kereta jerlah kali nih, sandal hush puppies aku sebelum nih kena sepelet huhuhuhu sedey akak.

Patutnya kena gi UTMKL esok, memandangkan cikgu BI kat sini ada 2 orang, maka Kak Roki akan pergi sorang. Yay! Tapi kan masa aku preggie dulu 3 ke 4 kali aku outstation, kali terakhir masa kandungan dekat 8 bulan. Puas dah anak berjalan dalam perut lagik eheh.

Tahniah pada officemate aku Pn Norsuhaida Jamil yang selamat melahirkan baby girl pagi tadi. Welcome to the club and say bye to sound sleep.


Surat layang untuk ENGKAU - cont.

Ooooo engkau dah baca surat aku dan engkau terkejut? Tak perlu terkejut dengan perbuatan engkau sendiri. Apa? engkau tak sangka aku terasa? Alasan bodoh. Aku ni bukan manusia ke? Aku ada perasaan jugak, tau jugak rasa malu, rasa marah, rasa sedih. Tapi takperlah, aku tau engkau tak minta dilahirkan bodoh seperti itu kan.

Aku tunggu jugak kalau2 ada kata2 maaf dari mulut berlipstik tebal engkau tu. Yang aku dengar cuma engkau tak sangka aku terasa, yang engkau tak de niat lain selain bergurau, itupun aku dengar bukan dari mulut engkau, aku dengar dari mulut orang lain. Penakut! mehlah jumpa aku cerita depan2.

Apa? taknak dah naik kereta aku? bagus jugak. Ingat engkau nak cakap tak nak nipiskan poket aku lagi. Aku dengar jugak engkau marah aku kata badan berdaki... yang engkau marah tu kenapa? betulke? Yang paling best bila aku dengar engkau kata tak nak dah kawan dengan aku sebab aku tak tahan bergurau. Haaaaaa yang ni lagi best. Kurang tapak tangan stadium aku tadahkan. Cuma sebelum memutuskan 'persahabatan' kita nih, bayar2lah hutang lapuk tu dulu.

Sekian.

No comments: