Saturday, April 09, 2005

Malas

Kengkadang bila jam loceng aku menjerit waktu pagi aku tutup dan sambung tidur. Tetiba aku MALAS nak bangun pergi kerja.

Kengkadang aku MALAS nak mengemas bilik, walaupun mata aku sakit tengok panorama bilik aku sendiri.

Kengkadang bila telefon berbunyi aku jadi MALAS nak angkat. Lepas tuh tak rasa bersalah pulak.

Kengkadang aku tau anak aku nak main, nak bermanja ngan aku tapi aku tetiba rasa MALAS nak melayan.

Ada malam2 tertentu aku rasa MALAS nak memasak. Sudahnya makan di luar.

Dapat kad jemputan hadiri majlis rasmi daerah. MALAS nak pergi walaupun itu tugas sebenarnya.

Kunci dah kat tangan, kereta dah kat garaj, tapi kaki aku MALAS nak melangkah masuk dalam kereta untuk pergi kerja.

Ada salesman datang rumah berhujah itu ini menarik perhatian aku untuk beli produk mereka. MALAS aku nak layan.

Aku tak update blog sebab aku MALAS jugak.

Kalau MALAS nih satu penyakit, agak2 ada tak ubat buat aku?

No comments: