Wednesday, September 24, 2008

IDEAS

Rasa sangat slownya minggu ni berlalu kan.. mood raya dah meluap2 kat opis aku nih. Semua dah bergantung dah, daripada lampu lip lap ke ketupat riben...menarik jugak.

2 hari berkursus Tatacara Perampasan Tanah... haaaa aku nak rampas tanah orang.. takut tak? Kalau takut sila la bayar cukai tanah yang dah bertahun-tahun tertunggak tu ek. Semalam separuh hari jek berkursus sebab adik aku telefon cakap Arief sakit kepala sampai guling2, tak nak sapa pun pegang dia sambil jerit2 nak ibu. memang dia ada slight fever..

Mujurnya urusetia kursus tu sama batch ngan aku, boleh la kautim. So balik la aku tengok anak. Bawak pegi klinik. Setel satu bab.

Alhamdulillah gaji ngan bonus dah masuk akaun. Boleh la dimulakan pembayaran segala neka tempahan baju dan kuih muih bagai. Aku pun cadang nak merembat sehelai dua tudung. Untuk emak mungkin sepasang sandal scholl.

Wokeh talking about ideas, we (adi and I) were in the middle of the course masa tetiba mentol otak dia menyala. Pernah tak kita terfikir kenapa kita buat atau orang buat sesuatu perkara, kenapa sesuatu perkara tu terjadi, kenapa kita ada priority kita yang menjurus pada satu-satu benda....

Contoh mudah, kenapa aku isi minyak she*ll dan bukan petro*nas? atau kenapa kita rela menempuh jem untuk beli popia kat PARAM A tapi bukan PARAM B.

So we decided to initiate a place for all of us to throw questions and ideas as to answer this question DO YOU KNOW WHY? we wont provide answers but more choices. Everything related to our lives macam financial management, time management, priority of life. You know how to make our lives better.... in whatever way that is..

Do you know why people easily shout at government's counter or officers but keep their mouth shut at bank's counter or officers?

Do you know why our cart is always full when we reach the cashier though we never intended to buy those items?

Do you know why all radio stations are different in names but not in programs?

By giving answers to these question (make sure the sampling is a adequate) we can actually offer some alternatives to improve not only ourselves but also other person or party involved.

Lets start with something simple

Do you know why majority of couples fight to balik kampung during raya?