Thursday, December 10, 2009

KEHIDUPAN BARU

Aku flashback cerita la ya.....

Kelmarin, Bahagian Siasatan Jenayah Komersil, IPK Selangor tengah ambil statement aku pasal kes penipuan tanah masa aku dapat call dari Putrajaya, bagitau sepatutnya aku lapor diri kat Kementerian tu Hari Isnin sebelumnya. Aku macam blur sebab aku tak dapat apa2 surat pun lepas pembatalan penempatan hari tu. takpe la.. dia faxkan surat tu.

Surat tu bunyi camni " Dengan hormatnya dimaklumkan bahawa puan ditukarkan sebagai dot dot dot, bahagian dot dot dot, CAWANGAN NEGERI PAHANG, Kementerian dot dot dot."

Aku bersyukur Ya Allah.. aku bersyukur..

Setelah 5 tahun tinggal berasingan dengan suami. Hanya ditemani anak2. Setelah berbagai pancaroba, dugaan, cabaran aku tempuh sebagi seorang isteri dan ibu. Akhirnya permohonan aku untuk pertukaran ke Pahang diperkenankan. Alhamdulillah. Cuma itu yang mampu aku zahirkan. Takde kata-kata lain dah.

Semalam aku pergi lapor diri di Bahagian Sumber Manusia, dan hari ni aku lapor diri pada Setiausaha Bahagian dimana aku ditempatkan. Aku dapat penangguhan pertukaran sampai 20hb ni. 21 hb aku akan mulakan kerja baru, ditempat baru dengan cabaran baru.

DAN

TINGGAL DI RUMAH BARU BERSAMA SUAMI DAN ANAK-ANAK AKU.

Ini jugak berkat doa kawan-kawan yang tak pernah lupa mendoakan aku.

Aku akan mulakan fasa baru kehidupan kami sekeluarga.

ALHAMDULILLAH YA ALLAH

6 comments:

oren... said...

alhamdulillah..tumpang happy utk kawan2..

*bila la aku nak merasa cenggini???*

shela said...

kebenaran juga semakin jelas dan dekat..:)

Angah said...

oren
insyaallah masa ko akan tiba jugak nanti.

shela
alhamdulillah, mudah-mudahan..

Ummi batrisya dan damya said...

Alhamdullilah,

ummi tumpang happy untuk angah dan anak-anak :)

Hambali ® said...

tahniah sekali lagi angah ..... lepas ni susahla sikit aku nak hantaq kuah rojak mak bee kali ko pesan ....

Arena said...

Alhamdulillah.. Doa kau dah dimakbulkan.. all the best for your new phase of life..