Thursday, May 27, 2010

CARI SEKOLAH

Anak sulung aku start sekolah tahun depan. Sejak pindah sini aku meneliti beberapa kemungkinan persekolahan Arief. My main concern is logistics. Dengan kerja aku yang banyak outstation, melawat tapak dan endless meetings all over Pahang dan Putrajaya ni, susah juga nak decide kan. Dengan abang yang selalu kena pegi lumba basikal.. Adik2nya takpe, agak2 nak pegi central tu bawak je la. Sementelah rumah aku tu kawasan baru jadi sekolah rendah yang paling hampir pun agak jauh.

Ada sistem transit kat Taska dan kalau dengan bayaran tertentu boleh ke kelas KAFA sebelah petangnya. Tapi certain school je cater yang amatla jauh. Mau anak aku kuar rumah sebelum pukul 7 pagi kan.

So akhirnya aku opted for Sekolah Integrasi. Masuk pukul 7.45 pagi dan keluar pukul 3 petang. Silibus Sekolah Kebangsaan dan Silibus Sekolah Agama digabungkan sekali. Transport dan makan tengahari disediakan. Sebulan bayar RM 200++. Balik sekolah aku tumpangkan dia kat Taska berhampiran rumah sekejap sampai aku balik kerja. Selesai masalah logistics aku.

Dan yang paling best jiran selang 2 buah rumah aku pun akan masukkan anak dia kat situ jugak. Adala kawan Arief buat kerja sekolah nanti.

Adneen tetap kat Taska Azid dan baby pun akan masuk Taska yang sama juga. Alhamdulillah taska tu boleh uruskan breastmilk. So byr lebih sket pun aku tak kisah.

Tahun depan perbelanjaan sekolah dan taska 3 orang anak akan berjumlah hampir RM700, (Arief = 200++, Adneen = 180, baby = 280).

Bila fikir2 balik kan.. Ya Allah... aku dah naik kategori. Thn depan anak dah start formal schooling. Kena bersedia untuk belajar balik subjek2 yang dia akan belajar terutamanya subjek aliran agama. Angah BOLEH!

3 comments:

Dinas Aldi said...

Ya betul, Angah boleh! Pelaburan yg amat berbaloi utk anak2 sb mereka harta yg x ternilai.

tentangseseorang said...

ye angah boleh! i know my sister is a super woman yeay!

Hambali ® said...

Berapa pantas masa berlalu.