Monday, September 26, 2011

DEMAM

Petang semalam pegi rumah terbuka kawan beskal. Cuaca panas sungguh. Lepas tu pegi umah adik ipar aku lepak2 sementara abang pegi mancing. Oh abg menang no 2 pertandingan mancing semalam. Dapat hadiah cash RM500. Rezeki anak lah tu. Ikan sembilang tu aku masak asam pedas ngan goreng rempah. Sapa kata aku malas?

Eh tajuk demam. Riefqi lah..mlm tadi dah start panas badan. Lama dia tak demam. Ni pakej ngan selsema lah. Hidung dah berair dah. Tidur pun tak berapa nak lena. Satu malam aku boleh kata tak tidur. Pegi opis mcm zombie!

So pegi la klinik petang td. Tekak merah. Doktor suruh monitor sbb ada kes HFMD dah. Alahai anak ibu, jgn lah hendaknya. Cukuplah kakak kena dulu. Tak larat nak duduk spital.

Sekalikan check arief. Ada masalah kulit. Kata doktor sbb fungus. Bebudak biasalah..2 budak RM 128. Tapi apalah sangat duit tu banding dengan kesihatan permata hati aku kan.

Oh dan booking terus untuk sunatkan arief cuti sekolah ni. Sementara dia nak ni..kita layankan..

Ummi ngan ayah called. Well aku kan menantu pempuan nan satu haha..lin ok..jgn risau.

Sent from Yahoo! Mail on Android

7 comments:

Arena said...

Semoga semuanya dimudahkan. Hope u stay strong..

Angah said...

Arena
Thanx beb..am still holding on.

mamalisa said...

get well soon baby Riefqi..moga baik-baik ajer :)

jojoe said...

aik..

aku rs ko rajin je..

get well soon baby riefqi.. sneak some rest angah

nonie said...

get well soon to your riefqi, cik asyfa nonie pun dok demam selsema gak...

oren said...

demam nak dpt akai apa la plak tuh??

cepat sembuh ya naaakkk....

Dinas Aldi said...

Get well soon, baby Riefqi! Tak lama lagi dah nak sunat dah si abang. Rasa macam baru ja tengok gambar dema masa kecik2 dulu kat blog ni. Eh akak pulak yg sentimental terlebih, kehkeh!