Saturday, February 25, 2012

HATI SAYU

Tetiba hati terasa sayu. Tetiba air mata menitik. Sedih? Bukan.. bukan sedih. Cuma penat.. letih.. ya hati dan perasaan aku sudah letih.

Ya Allah.. berilah hamba mu ini kekuatan dan ketabahan hati Ya Allah.. agar hamba Mu ini dapat meneruskan kehidupan dengan tenang dan damai walaupun didepani ujian dari Mu Ya Allah..

Kuatkan aku hamba Mu yang lemah ini demi anak-anakku Ya Allah.

Hanya Engkau yg tahu apa yang terbaik untukku Ya Allah.

biarkan lah aku menangis malam ini..biarlah sayu ini pergi bersama air mata yg mengalir..biarlah ia pergi dan tak kembali lagi..

Ya..aku insan biasa yg punya hati dan perasaan..

Biarkanlah aku menangis mlm ini..


Sent from Yahoo! Mail on Android

7 comments:

aD said...

Angah,
sabar ya. turut rasa sedih bila baca entry ni. Lagu ni untuk angah (walaupun tak ada kena mengena) aD tengah layan lagu lama malam ni.

Roxette: Listen to your heart

I know there's something in the wake of your smile.
I get a notion from the look in your eyes.
You've built a love but that love falls apart.
Your little piece of heaven turns too dark.

Listen to your heart
when he's calling for you.
Listen to your heart
there's nothing else you can do.
I don't know where you're going
and I don't know why,
but listen to your heart
before you tell him goodbye.

Sometimes you wonder if this fight is worthwhile.
The precious moments are all lost in the tide, yea.
They're swept away and nothing is what it seems,
the feeling of belonging to your dreams.

Listen to your heart
when he's calling for you.
Listen to your heart
there's nothing else you can do.
I don't know where you're going
and I don't know why,
but listen to your heart
before you tell him goodbye.

And there are voices
that want to be heard.
So much to mention
but you can't find the words.
The scent of magic,
the beauty that's been
when love was wilder than the wind.

nonie said...

Amin! Ya angah... Teruslah mengadu kepadaNya... Dikala hati sedih, gundah gulana, kadangkala tiada manusia yang memahami... Hanya Dia, Dia yang Maha Mengetahui & tahu apa yg sebaik2nya utk kita... Semoga Allah tenangkan hati angah & dihilangkan perasaan sayu diganti dengan kegembiraan & kebahagiaan...

Arena said...

Sis,

*hugs* tu jek aku mampu tulis buat masa ni.

ernie said...

Angah,

Sabar ye...saya paham perasaan itu...memang pedih dan sangat sakit...Tapi Insya-Allah, ada hikmah yang Allah sediakan untuk kita...Semoga kita sama-sama bersabar mendapat hikmah itu..

jojoe said...

semoga angah terus kuat dan tidak diganggu lagi. amin

oren said...

nangis jek sbb itu terapi..mmg rasa down, tapi itu cuma sementara..mcm ko pernah ckp kat aku, ada fasa2 yg akan dan sedang dilalui..mungkin benda tu cycle balik kat ko, so, ko jugaklah yg lebih tahu camana nak handle..kitaorg, cuma buleh hug ko ketat2..tepuk2 bahu ko n bagi kata2 semangat..

dan ko mmg org yg kuat, cekal..takkan efek nye takat nangis satu mlm nih..

*hugs*

Anonymous said...

just be strong...
dont forget Allah will with you....