Tuesday, September 16, 2003

Campur - campur

Sukan Remaja Pahang minggu lepas memenatkan aku. Tapi aku puas dapat juga involve dengan sesuatu yang aku minat, events management. Aku seperti biasa ler, ditugaskan di bahagian teknikal - result. Dapatlah juga tambah2 duit saku dengan elaun yang diberi.

Hujung minggu yang santai. Melepas lelah di rumah sepanjang hari Ahad. Abang ke Taman Pertanian untuk 'race haram' katanya. Dah selesai tugas Sukan Remaja, dia dan memember teknikal pulak turun berkayuh di trek mountain bike - cross country. Basikal aku jugak yang bersalut lumpur.

'Pirates of Carribean' hmm.. menarik juga ceritanya. Aku suka lakonan Johnny Depp yang bersahaja. Orlando Bloom lebih hensem sebagai Legolas dalam Lord of the Rings eheh. Special effect part tukar jadi tengkorak then jadi orang tuh best, the transition is very smooth, cuma cam tak logik jer cahaya bulan tuh terang cam sport light. Apapun cerita dia ok lah. Aku lebih suka kalau masa ending tuh si Will pergi jadi lanun jugak.

Terpandang 3 pasang pengantin baru masa aku ke Megamall malam tadi. Saja berjalan2 mencari apa yang patut untuk si kecil. Inai merah ditangan dan kaki, kira romantik habislah... baru2 kahwin kan. Kalau boleh nak bekepit 24 jam. Memang jadi perhatian ler. Cuma yang kurang menarik... (ni boleh kira mengumpat ke?) si isteri tuh, aku assume isteri ler sbb nampak inai kan... pakaiannya amatlah tak sesuai dengan title isteri dan menantu. Jeans ketat separas betis dengan singlet ketat menampakkan perut. Sekejap2 tarik ke bawah. Dah kalau nak sangat pakai baju pendek.. tak payah ler tarik2. Kesian aku tengok... bayangkanlah beban digalas suami dek perangai isteri. Tegur2lah para isteri tu.... nak melawa boleh tapi biarlah kena pada tempatnya.

Sekarang nih aku kira addicted ngan cerita Orang Gaji 41 kat TV3. Memang klass lakonan Elly Suriaty. Dengan loghat dan costume dia tuh. Aku masih menunggu kalau2 Erra Fazira nak pegang watak camtuh. Kalau takpun jadi isteri yang susah kehidupannya membanting tulang untuk kehidupan. Minus the make-up, big bikes, fancy clothes etc. Boleh tak dia bawa watak tuh agaknya. Dalam soal hati dan soalnya siapa pun dia masih dibayangi watak perempuan kelas atasan. Tengok Elly Suriaty, Umi Aida dan beberapa lagi.. kalau pegang watak orang kampung memang cam orang kampung. Salute...

Tahniah untuk sahabat

- G-Ja and Jack atas pertunangan mereka. Semoga dipanjangkan jodoh.
- Paidi dan Rafidah atas perkahwinan mereka. Semoga kekal jodoh.
- Kak Iza yang telah selamat menjalankan ibadah umrah.
- Syita yang bakal jadi ibu.





No comments: