Tuesday, September 02, 2003

Sampai ke Kuantan pukul 5.30 petang. Seperti yang aku jangka, jalan menuju ke Kuala Lumpur memang sesak. Kat Karak jer jam dekat 4 kilometer... tak bergerak kereta... kat Temerloh, kat Maran... aku cukup bersyukur sebab melawan arus. Seronok juga tengok gelagat pengguna jalan raya, yang berhenti dibahu jalan membeli buah terutama rambutan dan durian... aku rasa nak nyampaikan ke destinasi mau habis rambutan yang dibeli eheh... tak pun lemas dek bau durian yang mencucuk hidung.

Balik kampung kali ni memang seronok. banyak benda yang aku borakkan dengan emak, banyak benda yang aku buat ngan Noni. Sempat juga rewang kat rumah jiran sebelah. Dapat menantu sulunglah katakan... semuanya dibuat besar besaran.

Aku memenuhi jemputan teman serumah masa belajar dulu ke majlis walimah mereka. Serentak pulak kedua2nya. Tahniah buat Ame dan Izzat.... tahniah juga buat Adlina dan Azmy. They both were so lovely.... so pretty.

Angah doakan jodoh berkekalan, murah rezeki. Memang best.... dapat pulak jumpa coursemate yang lain. Kiranya sekarang ni majlis perkahwinan memember dah jadi majlis reunion. Apapun aku happy. Lepas nih boleh konvoi balik ke Klang Ame ek.... :)

Petang ni aku akan ke Kota Bharu, ada kursus Training of Trainers untuk Skim Latihan Graduan, anjuran PSMB. Takper, naik bas SUK selesa sikit. Nak balik packing baju... chow..


No comments: