Monday, May 10, 2004

Angah's online jurnal bangun dari tidur

First day kerja lepas 3 bulan bercuti. After working here for almost 3 years, the long holiday I took seems well-spent. Apa nak update lepas 3 bulan menjeruk blog ek... One step at a time..

I'm now a mother.
Arief dah dua bulan lebih, alhamdulillah setakat ni taklah meragam sangat, balik ke Kuantan bebaru nih demam, bertukar tempat agaknya. Hari ni pun first time tinggalkan dia kat pengasuh, rasa lain macam pulak since Arief menyusu badan. So aktiviti rutin aku sekarang ialah memerah susu.

Ingat nak citer jugak pengalaman masa labour, masa dalam pantang.. tapi rasa malas pulak sebab benda biasa yang kebanyakan orang tahu kan.. cuma aku ni bernasib baik sebab mak aku bidan, jadinya penjagaan tuh special ler sket kan. Skang nih nak menghabiskan pantang 100 hari. Hopefully sabar ler aku nih.

Kenduri kesyukuran dan cukur rambut berserta aqiqah Arief dibuat masa umur dia sebulan. Memandangkan dia tuh cucu sulung sebelah family aku, maka berduyunler sedara mara yang datang. Tapi aku rasa sedih jugak sebab Arief tak de peluang nak kenal atuknya.

Gambar-gambar Arief ada dalam kamera, langsung tak bercuci lagi. Nantilah ada kerajinan datang menjenguk, aku uploadkan. Muka dia cam muka bapak dia, rambut jer ikut aku, lurus.

Nak ucap tahniah juga pada 2 coursemate aku kat U dulu yang dah selamat menjadi ibu juga, selang 2 minggu ngan aku. Welcome to the club. Irmy Umaira and Arith Arman... anti boleh kawan ngan Arief ek..

Workwise, memandangkan student hanya akan masuk semula penghujung bulan 6, maka aku cuma akan buat desk work jerlah 2 bulan nih. Lega jugak sebabnya boleh gunakan masa kat ofis untuk rehatkan badan ehehe.. cengkelat punya ibu.

Aku masih nak dapatkan balik momentum aku untuk bekerja nih.. cam blur jer melangkah masuk opis.... chow


No comments: