Thursday, May 13, 2004

Hari Ibu

Abang belanja aku makan sempena hari ibu. Thanx a lot abang. Aku call emak wish her selamat hari ibu. Memang betul yang diperkatakan orang, bila kita dah jadi ibu, kita akan lebih hormat, lebih memahami dan lebih sayang pada ibu kita sendiri.. sebab kita dah mula merasai pengalaman menjadi ibu. I always cherish every moment I spend with her.

Kerja... kerja...kerja

Awal bulan depan kena menghadiri bengkel pengajaran kat UPM untuk 2-3 hari. Ni yang tak best nih sebab kena tinggalkan Arief kat pengasuh. Another alternative would be, bawak dia hujung bulan nih balik Klang since sepupu aku nak kawin, tinggalkan dia ngan nenek dia kat Klang dan amik semula lepas aku abis bengkel. Tak bestnyerlah..hmmmm

Bila aku mula bekerja nih, makin ramai pulak staff yang hamil, kejap aku kira.. 11 orang semuanya. Kalau campur yang dah bersalin sejak bulan Januari... ada 15 orang semuanya termasuk aku. Untuk organisasi kecil yang stafnya cuma 100 orang nih, ramai jugakler tuh kan.. majoriti anak sulung... selamatler semer ek... 'mengquote' kata member aku yang kerja kat admin & finance.. bankrup thn nih bayar bil sepital.

Rencam

Kena beli baju Arief lagi. Baju yang ada tak cukup nak menampung keperluan pemakaian dia (ada ke ayat camnih eheh). Beli kat mana? kat Giant depan rumah aku ler, beli yang memurah jer buat basahan.

Kuantan sekarang nih agak panas, tapi alhamdulillah semalam hujan lebat. sejuklah sikit. Kebakaran kat area Pekan tuh pun dah terkawal rasanya. Nak jenjalan pun mikir 2 3 kali sebab panas kan..

wkdin ada ajak ke KLD ujung minggu nih, tapi tuh lah, rasanya tak dapatler nak meronggeng ngan gengjurnal. Selain masa suntuk, aku pun kalau boleh malas nak bawak Arief jalan jauh. Lain kali aku akan tunjuk muka kat memana program GJ. Bila plak nak ke Pantai Timur ya? Tuan Presiden tolong jawab.

Petang semalam aku masak nasik dagang, memandangkan ikan aya/tongkol dah 2 hari terletak dalam peti ais. Makan malam ngan nasi dagang ehehe.. tak dibuat orang. Pak mertua aku plak beli durian dan semestinya nak makan pulut durian.. So buatkanlah jugak. Aku memang tak makan. Tak reti nak makan. Lepas isyak aku pergi tempah baju pulak. Dalam pada aku buat semua nih, Arief dok lepak dalam cot dia, tido.. cuma bangun 2 kali untuk menyusu. Good boy.

25hb 5 ni ulangtahun perkahwinan aku yang kedua. Tahun lepas aku pergi Tioman. Tahun nih tak kemana2 rasanya. Tapi apa nak beri abang ek? Ada gejuis lain yang sambut sama ngan aku, spyz ngan engku.... ada lagi nak join the crowd?
p/s : spyz.. bila nak double date celebrate anniversary? Aku balik central 28hb nih.


No comments: