Monday, May 17, 2004

Orang lain ada fotopages, aku pun kena ada, kalau tak aku akan jeles... aku pun mendaftarkan diri. Terima kasih lah kawan, atas bantuan menglinkkannya ke journal nih. Aku nih rabun IT, benda2 camnih kena mintak tolong. Jadi kalau nak tengok koleksi gegambo aku, bolehlah klik kat link ALBUM kat sebelah kiri tuh.

Abang ditugaskan ke SUKMA di N9. Kena lapor diri 24hb 5 nih. Kalau dia betul pergi, tinggallah aku berdua beranak kat umah. Hopefully abang tak pergilah sekali nih... aku masih belajar adjust schedule dan rutin harian.

Adik aku dah naik pangkat. Tahniah Ita... sekarang nih dah jadi Pengurus Restoran KFC. Lepas nih boleh Kak Lin ngan Arief serbu eheh.. bawak balik voucher ngan kupon bebanyak ek.

Adik ipar aku selamat melangsungkan perkahwinan pada 22hb Februari yang lepas, seminggu sebelum aku bersalin. Dah rezeki mereka suami isteri kan, bulan 11 nih Arief akan dapat sepupu.

Selamat Hari Guru
Aku masih ingat aku pernah senaraikan guru yang paling aku sayang dan guru yang paling aku benci.. dalam entry aku tahun lepas. Selamat hari guru untuk warga pendidik. Sebelah family mak aku, memang ramai guru. Aku pun boleh kira cikgu jugaklah... so selamat hari guru untuk aku jugak.



Aku suka ngan subject matter poem nih...

Where Can You Find Your Future?

The future is a polaroid
picture sitting in your palm
waiting to develop

Some have the choice
of smudging it with their fingers
or preserving it with their eyes

Some wait so long
and fill up with anticipation
just to find it isn't what they want

It is but a black sheet
of nothing
but wasted anticipation

Jessie Marie Burkholder
taken from : The Color of Life


The poem portrays human responsibility towards his/her own future. That human cannot simply sit and hope for better things to roll up to his/her lap.


No comments: