Tuesday, May 18, 2004

Tengah sibuk update file untuk Lembaga Akreditasi Negara (LAN), pening nak sort semua dokumen yang ada, nak reproduce dokumen yang dah misplaced, nak ingat balik benda apa yang diajar untuk direkodkan. Pelan-pelan angah, nanti siap jugak kerja.

Aku dah upload gambar Arief, selebihnya nantilah. Baru tau berkongsi nama ngan anak kak nectar dan spyz. Dia dah cuba2 nak mengiring. Perkembangan barulah tu. Alhamdulillah dia tak demam lepas kena suntik tempohari, weight gain pun ok, dekat 6 kilo dah. Bebaru nih aku risau kot2 dia kena reflux, tapi lepas check-up, Arief is just a 'happy spitter', term yang digunakan untuk baby yang suka sangat jeluak (muntah).


Betul2 ke faham?

Aku tak boleh kata aku faham perasaan seseorang kalau dia dilanda musibah, sedangkan aku sendiri tak pernah berhadapan ngan musibah tu. Walaupun niat aku ialah untuk console dia. But I can offer my shoulder to cry on. I can lend my ears to listen. So you can count on me dear friends.

Aku ingat masa arwah ayah aku meninggal dulu, aku sedih tapi dalam masa yang sama aku lega sebab arwah dah tak perlu lagi terlantar di katil menanggung sakit akibat gout. Sahabat datang mengucap takziah, aku terima... tapi kalau mereka kata mereka faham perasaan aku, bohong! jangan kata faham kalau sendiri tak pernah merasa kehilangan tempat bergantung.

Sahabat baik aku dan keluarganya diduga musibah angkara manusia tak berhati perut. Aku takkan kata aku faham perasaan dia, aku cuma akan kata... bersabarlah, tabahkan hati, aku sentiasa ada untuk menyokong Insyaallah.


No comments: