Monday, March 14, 2005

Hunger Strike?

Teruna aku tengah hunger strike agaknya. Takmo makan langsung. Aku suakan sikit jer makanan terus dia tolak. Mak aku kata dia nak ringankan badan sebab baru belajar berjalan. Tapi nak ringan sampai tahap mana? Aku dok risau sungguh. Aktif tetap teh ulat bulu type Tapi badan cekeding jerlah. Baru nih pi timbang 9 kilo lebih jer. Memacam cara aku cuba pujuk dia makan but to no avail. Camno nak buek? Mak saiz gerabak keretapi, anak saiz kereta jer. Sedeylah... nak kena tukar susu ke? Banyak dah nasihat kat internet, kat buku, kat mulut orang aku buat tapi tak jugak berjaya. Pergi jumpa pead pun sudah. Memang jenis tak suka makan anak aku nih. Slow2 lah... agaknya seronok sangat jelajah 'dunia' dia kenyang.

Aku pun tengah hunger strike hahahaha... resolusi tahun 2005 ni nak mengurangkan berat badan. Lambat betul buat resolusi ek... takper. rasa dah 'comel' sangat aku nih ha. Baju pun dah banyak aku sedekahkan pada orang. Tak boleh jadi. Bayangkan kalau aku pregnant dengan berat camnih! aku pun tak dapat bayang. Target aku, sebelum DPA bulan 6 nih aku kena turun at least 10 kilo. Average 4 kilo sebulan. Boleh ke? Cuba dulu baru tau.

Teringat masa aku frust ngan satu mamat bongek nih dulu. 5 tahun berjanji setia... hampehs. Aku hilang almost 15 kilo dalam masa 3 bulan. Tapi aku tak perasan pun sebab kepala serabut. Masa tuh aku tumpu sungguh belajar sebab nak lupakan mamat bongek tuh. Bila orang start tegur aku makin susut aku pun timbang ler.... mak aih betul ler. Dalam frust aku happy ler. Disebabkan penurunan tuh bukan secara sihat maka lepas aku dah overcome frust tuh aku pun mengepam balik. Ntah.... senang sangat naik badan nih. 2 minggu lepas terserempak ngan mamat bongek tuh, tapi dia larikan diri lepas terperasankan aku. Takut ke? *evil grin* Huh ingat balik cerita lama boleh mendidih darah....

off for some documents drafting....

No comments: