Wednesday, August 22, 2007

Campur-campur

Hari ni dah 22/8 kan. Lagi 9 hari jer nak sambut merdeka. Aku masih tak terasa bahangnya. Ntah... iklan kat tv pun tak berapa meriah kan. Aku suka iklan Sarjan Saunders kat TV 3 tuh. Cute jek budak pompuan tuh ehehe.. imagine my Adneen camtu in years to come, sure cute.

Ahad lepas aku hantar abang ke LCCT. Dia ke Bangkok ada kursus for International Commissaires. Penuh semacam jek LCCT. Cuti sekolah kot la kan. Adneen macam tak selesa jer, merengek jek sepanjang kat sana. Last2, aku balik lepas abang check in jek. Sampai rumah abang call kata flight delay. Sokmo delay la Udara Asia tuh.


Isnin lepas aku pergi kursus sehari pasal Strata Act kat J.W. Marriot. Aku memang teruk laaaa.. aku rembat tuala kecit2 kat toilet tuh ahahahaha... SATU saja ek... Aku mengconcludekan, lepak kat hotel sederhana bintangnya adalah lebih syok daripada lepak kat hotel yang tinggi bintangnya.


Hari ni nak kena bawak anak dara aku tu pegi klinik. Routine check-up la. Alhamdulillah masih la exclusively breastfeed. Haaaa... aku baru dapat tau makan tapai pun boleh tambah susu. maka aku cuba la makan. Memang betul la, bertambah pengeluaran. Adneen consume sikit2 jer kalau nakbanding ngan abangnya. Aku cuma letak 3oz jer sebotol. sepanjang aku kerja aku tinggalkan 5 botol. Cukup la.



Ini stok susu aku. Yang warna biru sebelah tu techni-ice. My ayam and ikan have no palce to stay ehehehe.


Adneen nak masuk 4 bulan dah. Bila aku cakap anak aku tak makan lagi, ramai ayang tanya kenapa. Aku cakap la sebab susu aku pundah cukup untuk tumbesaran dia sampai 6 bulan nanti. Aku tak salahkan yang bertanya tu sebab kebanyakan mereka tak de exposure. Bila aku cakap susu akan makin bertambah kalau kita rajin perah dan bagi baby nurse, macam tak percaya plak diaorang.





Ramai orang kata muka anak2 aku serupa. Aku pun rasa camtu jugak. Aku cakap ngan abang kalau nak tengok muka adneen masa umur 3 tahun, pakaikan Arief tudung ahahahaha.. (cute jek anak teruna aku pakai tudung kan.... hubby aku membebel ekekekeke)

No comments: