Thursday, August 09, 2007

Aku Kembaliiiiiiii

Dah sebulan lebih aku tak update kan... sebabnya ofis baru aku blok blogger/blogspot. Namun setelah aku berbasa basi dengan pegawai sistem maklumat unit aku maka hari ini aku boleh berblog semula. Yeahaaaa!!!! aku happy banget.
Banyak nak cerita sebenarnya tentang kehidupan aku setelah bertambah ahli keluarga ni, setelah bertukar ke pejabat baru dengan tanggungjawab yang pada aku amatlah besar. Nanti lah aku cerita sikit-sikit.
Pasal kerja memang totally new la. Aku kena start from zero. Tapi dah sebulan ni aku rasa ok la jugak cuma masih pening lalat dengan beberapa urusan melibatkan aduan direct public. Ye la masa derang tanya tuh la aku nak refer pada staff yang berpengalaman kan. Hari ni baru ni la aku masuk pejabat. Ada 2 meeting kena attend pagi dan petang. Tangan aku masih berbau kari masa aku pegi meeting sebelah petang ahahahaha..
Aku pun nak cerita pengalaman aku (yang kedua sebenarnya) breastfeed anak dara aku tuh. Alhamdulillah Allah permudahkan usaha aku, banyakkan air susu aku. Sekarang ni aku boleh la pam everage 20 - 25oz kat pejabat. Adneen cuma consume dalam 15-20oz jer sepanjang aku kerja so aku masih boleh buat stok dalam masa yang sama la. Memandangkan dapat bilik kat opis baru ni maka senang sikit la nak mengepam tu kan. Asal aku tutup blind jek staff pun dah tau takkan kacau.
Memula ada jugak nipple confusion, aku cuba 2 3 brand puting jugak. Akhirnya anak dara aku tu guna NUK. Tak kisah la mahal sikit pun janji dia nak guna. Oh ya, I'm letting go 2 Pigeon bottles (7oz) with peristaltic teats. Masa beli RM 27. Aku nak jual dalam RM15 je satu. Kalau nak bagitau ek. Kot la sapa2 ada guna jenis tu. Anak dara aku takmo pakai la. Abang dia dulu ok jek.
Gambar Adneen Humaira memang banyak tapi cable telefon aku rosak. Kena beli card reader baru boleh upload. Dah 13weeks dah umur dia. Berat 6.2kg. Muka sebijik abang long dia la.
Ok till then....miss you guys a lot laaaaaa

No comments: