Tuesday, August 14, 2007

Sibuk ke?

Aku rasa aku dah penat cerita pasal kerja, tapi tu la yang aku cerita pun muahahaha... hari ni ada dua meeting sepanjang pagi sampai la tengahari. Aku plak dengan sesuka hati mintak excuse ngan boss masa meeting sebab nak pegi pam susu. Pedulikan la ahli mesyuarat. Lepas 20 minit aku masuk balik. Boss tanya aku awat lambat sangat, pi mana? aku ngan muka seposen cakap "saya pegi pam susu" Boss aku kata "oh ok" Tapi lepas meeting yang first tu dia tanya aku plak " awak pam susu?" Aku jawab plak "ha'ah boss, anak saya tak minum susu tepung, dia minum susu saya jek" sebelum aku berlari2 mak budak ke meeting yang satu lagi ehehehe..takdenya aku nak segan dah walaupun boss aku tu lelaki. At least dia akan faham komitmen aku yang satu nih.
Lepas waktu lunch plak aku tengok meja aku dah penuh dokumen untuk tindakan. kalau aku tak selesaikan makanya akan tertunggak la kan, jadinya aku mengambil langkah drastik dengan menyorok dalam bilik aku dan sorting dokumen2 tu ikut kepentingan. Aku dengar jugak ada suara2 merdu diluar nak jumpa aku. Aku pesan kat CC cakap aku takde ahahahaha.. sungguh la jahat aku hari ni. Tapi tu la kalau tak buat camtu, baru nak bukak fail, nak tengok dokumen ada jek orang nak jumpa.... bila masa nak siap kan. Padahnya ada jugak, nak batuk pun susah weh.. kang terdengar plak ekekekeke
Ujung minggu ni adik aku balik. Lama gak tau jumpa dia lepas dia kawen bulan 3 lepas. Nak pujuk hati la tu. Kesian adik aku, keguguran. Kandungan nak masuk 5 minggu. Takpe la dik, takde rezeki lagi. Aku faham perasaan dia sebab aku pun pernah alami keguguran bulan 4 tahun 2005 dulu.
Teruna aku sekarang dah lebih independent. Aku nak mandikan pun dia taknak, nak pakaikan baju pun dia takmo "abang dah big boy la ibu, Adneen small girl ibu dukung la" Banyak la benda yang selama ni aku dok buatkan untuk dia, dia nak buat sendiri. Apart from being proud because my son is learning to be independent, somehow I feel sad for not able to manja-manjakan dia. Nak peluk, cium, gomol dia pun susah sekarang ni. Bila dia nak susu, aku suakan pipi baru la nak cium. Rasa macam tak best la.... but I have to accept the fact that milestones for 3 years old memang camtu la, nak cari identiti sendiri kan. Tapi tu laaaaa.... aku susah la nak terima anak aku nak jadi big boy dah. Camne la bila tiba masa dia nak masuk sekolah nanti ek..
Kengkadang aku layan senaman poco2 kat rumah sambil dukung anak dara aku yang beratnya 6.2kg tuh. Teruna aku dengan inesen buleh cakap "ibu nari2 ni sebab ibu tu dah gemuk laaa, dukung abang pun tak larat" huhuhuhuhu anak aku!!! memang aku gemuk pun sekarang ahahaha...
Anak dara aku plak dah mula menyembur-nyembur. Adehhhhh rambut aku pun dah gugur dengan banyaknya. Zasssss aku potong rambut minggu lepas. Tunjuk ngan hubby via video call, dia cuma cakap "hmmmm" jek. Approve ke tak lantak la.
Dah pukul 6 nih... nak kena sambung sikit lagik kerja, balik sekarang pun takde faedahnya sebab jem kat depan sekolah adik aku.

No comments: