Friday, August 01, 2008

Commissaire

Semalam abang called. Nama aku naik untuk kursus Commissaire bulan 11 nanti, gunakan kuota negeri Pahang. Alhamdulillah. Kalau dari tahun 2000 aku ikut Kejohanan Lumba Basikal sebagai urusetia la, liason officer la, accomodation officer la, protocol la, memacam laaaa... kalau aku lulus kursus dan exam tu nanti, ada la peluang aku join kejohanan lepas ni sebagai commissaire macam abang.

Sure ada yang akan tanya commissaire tuh apakebendanya... wokeh.. bahasa mudahnya pengadil lumba basikal la.

So kursus 8 hari kat Melaka. Buleh ajak abang kot ek.. jadi cikgu tuition aku. Tapi hubby aku garang kalo mengajar. even ajar aku naik basikal pun garang jugak huhuhhu... atara sebab aku takmo belajar berenang ngan dia. Tapi sebab nak lulus kena la jugak tution dari sekarang. Kena download rules and regulation terkini dari UCI nih... HARUS LULUS!

Basic knowledge of all rules and regulations aku dah tahu sebab selalu sangat ikut abang pegi kejohanan dan menempek masa derang buat result semua. Banyak kena belajar hal2 teknikal especially trek ngan mountain bike, road aku dah boleh kot... benda2 macam lap scoring, communique yang aku kena tuition lebih...

Ada tak peluang jadi commissaire masa Jelajah Malaysia 2009 bulan Januari nanti? tunggu jer laaa

No comments: