Monday, June 01, 2009

RUMAHKU SYURGAKU

Alhamdulillah, impian aku untuk punyai rumah sendiri dah tercapai.



Tadi dapat salinan geran rumah. Rasa bangga bila tengok nama sendiri ada atas geran. Selama ni dok tenyeh geran orang jer hahaha..



Hari Rabu minggu depan, ada majlis serah kunci rumah di Kuantan. Maka boleh la mulakan kerja2 ubahsuai bulan depan. Maknanya tahun ni boleh raya dirumah sendiri kalau nak.



Walaupun seronok.. bila tengok slip gaji dengan potongan bayaran rumah nanti tentu kurang seronok hahaha...



Apapun aku bersyukur sebab urusan pembelian rumah ni dipermudahkan Allah. Abang kata rezeki anak tuh. Aku setuju.

16 comments:

PuteriSatu said...

jangan lupa share deco mendeco kat blog tau... akak la orang pertama yang paling nak tahu..hiks..

R28est said...

kat mana? blh r0mpak nanti..hehehe

nanti g x sukan wilayah?

Anonymous said...

lawa kaler umah tu...tahniah ngah...dpt umah sendiri dgn nama sendiri atas geran..mgg bangga wooo...

:)

tini

oren said...

bestnya...kami tetiap minggu dok ushar lagi umah..dah siap, byran dh dpt 80%, tunggu lagi 20%, pastu tunggu majlis serah kunci...

dok congak2, sempat ke tak sebelum bersalin nih...huhuhu...

Ummibatrisya said...

long term investment :)

cantik sangat :)

Anonymous said...

lepas ni berkayuh la pulak lam umah....hehehhe paham paham laaaa.

Angah said...

Puterisatu
Insyaallah.. plannya modern and simple

Rahimah
Kat Kuantan.. kalo ilang barang carik awak la ek.. Sukan Wilayah tak pegi

Tini
Thanx. nanti datang Kuantan singgah tau

Angah said...

Oren
Your time will come both for the house and the salary deduction hehe

Ummi
yup.. long term investment

Anon
itu harusssssss hahaha

bola2api said...

weh.. Cantik banget rumah kau..alhamdulillah..

Aku mampu rumah tgh je setakat ni.. Harga kat kl ni pepaham jer lah.. Rezki kau dpt rumah tepi.. Rebutan ramai tuh.. i'm happy for u

N the design dari luar is my taste laa.. Aku cadangkan kau tutup balkoni tu dengan batu bata n jadikan walk-in closet.. Pergh.. Buleh atur segala henbeg mak bedah dlm tu hahaha..

cik puan daun said...

best nyerrr... :)

heero yui said...

tahniah....cantik rumah ngn cantik la slip gaji bulan bulan nnti hehehe

Anonymous said...

Phewwitt, beli kat kuantan eh..

~arena

Angah said...

Aini
almari beg? wahhhh menarik idea tuh hahaha..kirim LV satu!!

Daun
Alhamdulillah

Heero
tu yang tak tahaaannn tuh huhuhu

Arena
Ha'ah kat Damansara Kuantan

Luna said...

tu nnt petang2 boleh ko goreng pisang..sambil minum teh O lipton di laman asmara bersama suami dan anak2..perghhh heaven...

NeroEcha said...

Wahh dah dpt geran tu pindah nye bila lak

Anonymous said...

bandar damansara kuantan???????
wuuuhuuuuuuuuuuu....kwasn org kaya ni...huhuhuhuhu