Tuesday, January 12, 2010

ARIEF DAN ADNEEN

Esok aku cuti, apointment Arief ngan Pakar Orthopaedics kat sini untuk rawatan susulan tangan dia yang patah tu. Hari tu dah off k-wire. Esok mungkin bukak simen dan start fisiotheraphy. Sure gamat dengan tangisan dia. Anak bujang aku tu nampak je macho tapi manja haha..macam ibunya jugak.

Arief merungut sebab benda yang dia belajar 2 3 hari ni benda yang dia dah belajar masa Tabika Bestari kat Klang tahun lepas. Ye la, member tu dah boleh membaca tapi cikgu ajar cantum suku kata jadikan perkataan, sure la boring anak bujang aku tu. So semalam aku borak ngan cikgu dia, tanya silibus pembelajaran. Rupanya Januari ni sesi mengingat balik pelajaran tahun lepas. So malam tadi aku borak panjang la dengan Arief. Aku belikan buku kerja yang ikut stage dia, buku cerita biar dia buat masa budak lain belajar suku kata. Itu pun after a yes from the cikgus la..

Adneen plak semakin ok sesuaikan diri dengan kehidupan kat Taska. Cuma setiap pagi kena bagi dia leka main masa sampai sebelum aku blah diam2. Sebelah petang dengan eksennya dia cakap "kakak tak nangis pun ibu, kakak main ngan kawan2, ngan cikgu" Ye la tu hahaha.. cikgu kata dia nangis gak kejap2. Budak tak pernah duduk Taska camtu la gayanya.


PLAN PLANNING

Lepas maghrib malam tadi abang tunjuk gambar2 masa dia recce jalan taman negara Sabtu dan Ahad lepas. Maqnificent scenery! Subhanallah memang teramat mengujakan la alam ciptaan Allah ni.

Bulan 4 ni akan pergi lagi sekali untuk buat peta laluan yang detail dengan koordinat GPS, tetapkan checkpoint feedings, tempat berkhemah dsb. Aku ikut sekali hehehe.. ikut plan anak2 akan dieksport ke Klang sementara mak ayah masuk hutan dengan geng Rempuh Adventures, Geng 4x4 dari Temerloh.

Tema hanimun dalam hutan katanya hehehe....

No comments: