Monday, March 29, 2010

HANGAT DI PASARAN

Izinkan aku rasa glamer macam artis sekejap ya. Tapi glamer aku sebab aktiviti pembasikalan aku la..kebetulan isu ke-empat majalah Cycling Malaysia ni dikeluarkan sempena hari wanita. Jadi banyak feature pasal rider2 wanita la.

So aku dapatla peluang kat dalam ruangan Me and My Bike. Cerita la serba sikit pasal camne aku juggle time antara kerja, rumahtangga, anak dan hobi kayuh mengayuh ni.

Cover warna pink lagik. Very nice kan.



Ni la rupanya lepas dipublish. Siap amik gambar dengan anak2. kang orang tak tau plak aku ni mak orang haha. Full specs jentera aku pun ada. Kalau tak paham tak per, layan jer la..

Isu ni mula dijual masa Sungai lembing Mountain Bike Challenge 2010 anjuran abang baru ni. Aku perasan juga ada ramai yang jeling-jeling/tengok-tengok aku lepas belek majalah ni. Terasa macam artis pun ada. Sekali sekala glamer haram tak pe kan.

Jangan lupa dapatkan majalah ni di kedai2 buku berhampiran. Kalau nak autograf aku pun boleh (mati la perasan!)

But actually its a nice feeling when many of my cycling friends called and said that my story has inspired their wives to take cycling as hobby as well. One thing that they fail to do in years! Some of us need a living proof thats all...

Some also said, "angah tak kurus pun walau dah kayuh lama" to which I replied " memang tak kurus tapi anak2 dara ke mak budak yang kurus ramping tak tentu boleh kayuh 70-80km macam aku kan, tak tentu sihat dan fit macam aku kan" I took up cycling not because I want to be thin, but i did lost significant amount of weight..picture here , its more of joining abang's interest and somehow its a way for me to have my "ME TIME"..

I remember having a chat with fellow cyclist, Aini (anak dia 4 orang ok!), kayuh ratus2 km, lari puluh2 km..When most women talk about clothes, we talk about jerseys, when most women wear D&G or Dior sunglass, we wear Oakley. When most women shop for handbags, shoes and what not, we go crazy over cranks, wheels, saddle, groupsets etc..eh but we do have our fair share of bling-bling items and one or two maybe three LVs, Coach, Aigner and the like hehe..

Its not important what sports or hobbies we prefer as long as we enjoy doing it.

Yup.. i burn my skin, I exhaust my limbs after long rides on road or offroad, but it gives me satisfaction money cant buy...

6 comments:

oren said...

betui..

*aku mmg tak minat sport..dulu suka motorbike, tapi tak asah-duit takde-sapa pun tak sokong :P

so, my me-time is window sopping, mop lantai, sental lantai dan dinding toilet..

*wink-wink-wink*

ibuVouge said...

salam
dah tukar cat ler..nice !

suka part ME MY TIME!

bak kata angah suatu masa dulu, x boleh halang them, joint them kan!

Dinas Aldi said...

Wow, masuk magazine, cayalah Angah! Teruskan berbasikal, aktiviti yang menyihatkan badan. Tak tau la napa org sibuk sangat dengan hal kurus murus ni. Janji sihat & fit udahla, tak payahla sampai nak kurus melidi saiz zero. Thanks for your comment Angah, means so much to me!

bola2api said...

hehehe..thanks for the opportunity bergandingan dgn kau kat mukasurat sebelah. Terasa glamer haram beb.. Haha :)

Angah said...

Oren
hobi yang menarik hehehe

IV
banyak baik dari buruk bila kita join derang kan

Kak dinas
Betulll.. yg penting sihat dan fit.

Aini
just because we are good buddies beb. No problem!

Iza said...

heheheheeee.. kelakar la Angah! Anyhow, keep up the good ones.. apa2 yang baik teruskan.! juggling ke struggling ke.. akak wish you all the best!