Wednesday, August 24, 2011

ANAK DAN BUNGA

Masuk blog jojoe..sedih ngan berita pemergian adik dania yang mengidap lukemia. Alfatihah untuk arwah. Aku sejak jadi ibu ni mcm tak boleh dengar berita2 pasal anak2 sakit, pasal anak2 kena dera, pasal anak2 kena buang..apa saja la berita menyedihkan pasal anak2. Aku tak boleh bayangkan kalau benda2 tu jadi pada aku. Aku takut aku tak kuat. Aku sangat hormat pada ibu2 yang diuji Allah dengan dugaan yang maha berat ni..macam mawar, viruspadu dan lain2 ni..Ya Allah berikan lah mereka kekuatan untuk menghadapinya Ya Allah..

Dania sayang..
Damailah di sana
Di sisi Penciptamu
Doa kami mengiringi
Pemergianmu..

Apalah sangat dengan apa yang aku lalui ni kan..Belajar bersyukur Angah oiiii!!!! setakat diduga dengan 3rd person tu apa lah sangat..Belajar bersyukur Angah ooiiiii!!!!

Cerita Lain...

Tepek gambar kemboja cina yang tengah mekar berkembang kat porch rumah. Dah 3rd batch dah bunga ni..Ini hutang ngan cekna..Aku beli murah gila kat Simpang Pelangai, bentong masa site visit. Sambil menyelam minum air katanya..

Warna Merah..sepasu RM20 jer.

Warna pink lapis-lapis..RM30 jer..
Aku survery harga pokok saiz ni kat Kuantan..harga shoot up to 100-200 hengget ngkauuuuuu..kalau aku beli bebanyak pastu bisnes, jual dalam 100 je sepasu..huih makcik kayooo..tu dah kira kos pengangkutan segala dah tu..

7 comments:

Arena said...

Wangi tak bunga ni. Kemboja sure lah wangi kan?

jojoe said...

cantiknya yg lapis-lapis tu.. rasa nak lukis je *poyo

Angah said...

cekna
takde bau

joe
lukis ler sementara nunggu waktu bbuka tuh haha

Dinas Aldi said...

Al-Fatihah untuk arwah Dania..

Mak akak pun ada banyak pasu pokok tu. Dari sepasu dah jadi berpasu2. Dah lama dulu dia beli so tak tau la pulak sekarang sampai 100rgt lebih reganya, huih lasat!

Angah said...

Kak Dinas
tengok tempat kot eh..kat bandar mmg mahal

Pnut said...

ahahahah dan lagi fikir nak bisnes pokok angah ni.. bagus..bagus.. bagus..

HappyIrfa said...

angah..aku pun ada baca psal ni

aku pun insaf jugak.apa sangatlah dugaan yg kita dapat nak dibandingkan dgn kehilangan anak yang di kandung selama 9 bulan dan sudah 2 tahun melayan keletahnya.tiba2 hilang sekelip mata..

bersyukur lah