Friday, May 25, 2012

10 YEARS AND COUNTING

Macam sekejap sangat masa berlalu kan..pejam celik pejam celik dah 10 tahun kami hidup bersama. Allah kurniakan dengan 3 anak. Alhamdulillah...kalau orang kata 10 tahun tu kita dah boleh kenal luar dalam pada aku masih tidak sebab ini kan baru tahun ke3 tinggal bersama-sama. banyak benda yang aku kena baiki diri untuk jadi isteri dan ibu yang baik.

Yang pasti abang tetap menten dari dulu sampai sekarang. Aku je yang kejap kembang kejap kempis..Haaaa sekarang ni fasa kembang huhuhu.

Selama 10 tahun ni bohonglah kalau takde angin sepoi bahasa, ribut taufan, tsunami yang menggegar. Bohonglah kalau takde kebakaran dan banjir dalam hati. Bohonglah kalau takde eksiden..siap langgar lari!

TAPI...

Tanpa bencana alam bumi takkan seindah apa yang ada sekarang. ujian dan cubaan inilah yang mematangkan kita kan..sedangkan lidah lagi tergigit inikan pula suami isteri. Cuma mengkadang orang lain pula yang gigit lidah kita opss..

Lepas hujan kan ada pelangi..banyak kenangan manis sepanjang bergelar isteri selama 10 tahun ni..dapat hadiah yang orang lain tak mungkin dapat tanpa ikatan perkahwinan iaitu 3 anak pengikat kasih. Rezeki yang Allah datangkan dalam pelbagai bentuk selepas perkahwinan dan sebagainya. Aku patut bersyukur kan..Aku patut bersyukur kerana diberi peluang untuk memegang status isteri...dan ibu.

Sempena ulangtahun yang ke-10 perkahwinan aku ni..Aku berdoa pada Allah supaya aku diberi kekuatan hati, kedamaian jiwa dan ketajaman akal untuk menjalankan tanggungjawab aku sebagai isteri dan ibu selama mana Allah mengizinkan. Aku berdoa agar perkahwinan ini yang dibina dengan restu keluarga sentiasa berada dalam mawaddah dan rahmah Allah. semoga kami dapat mendidik anak-anak kami menjadi soleh dan solehah sebagai aset untuk kami ke syurga. Dan semoga Allah memberikan apa yang terbaik untuk kami suami isteri kerana Allah yang maha mengetahui segala sesuatu.


Saat bahagia sejurus menjadi isteri..wah lawa gak aku hahaha

Muda remaja baru anak satu haha

Bertugas bersama

Kongsi minat yang sama..

Kadangkala menyibuk juga

Bearing the fruit of love..anak kedua

Bearing the fruit of love again hihi..anak ketiga
Sengaja letak gambar pregnant kan hahahaha...
 
Doakan kami bahagia sehingga ke Syurga Allah..InsyaAllah...

12 comments:

Arena said...

Contgrats on ur 10th anniversary. Moga allah kuatkan jodoh serta mudahkan urusan rumahtangga ko. Celebrate mane wei? Special ni! Pegila oneymoon balik. Huhu best tuh! Aku pon doakan agar aku dpt sambut, our 10th anniversary dgn hadiah dr allah yg cukup berharga yakni, our first baby. Ya Allah perkenankanlah doa kami.

Jojoe said...

Amin for Arena.

Happy 10th anniversary Angah & hubby! *joget pom-pom sket

Anonymous said...

Contgrats....hope not have any trouble again...just be strong like what u did ya.....Allah will be with us everyday...peace.. :)

Angah said...

Thanx dear..thn ni celebrate special sket..tp belated la hihi..a holiday only the two of us insyaallah. Aku pun doakan pregnancy ko dipermudahkan ya..amin.

Angah said...

Amin jugak. Yeay jom pompom haha

Angah said...

Anon...what trouble? But i will be strong like always insyaallah.

I do know u dont I?

Angah said...

Thanx dear..thn ni celebrate special sket..tp belated la hihi..a holiday only the two of us insyaallah. Aku pun doakan pregnancy ko dipermudahkan ya..amin.

Anonymous said...

i know what happen that u never know...just be strong after this...

Angah said...

Ofcourse u know what happen. Because u yg buat kan. U tak penat ke? After all these years?

Anonymous said...

bkn sy yg buat...tp sy tau suma nya...coz i knw who that person...

Angah said...

Then let me know. Email at angah1410@yahoo.com it is highly appreciated if you do. Thanx

oren said...

happi belated anniversary Angah..aku aminkan smeua doa2 yg ko tulis dlm entry nih..